Margot Tempelman - Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland
Interview met Margot Tempelman (HZ Kenniscentrum Kusttoerisme)
Margot Tempelman (HZ Kenniscentrum Kusttoerisme).
Er is een herijkte actieagenda. Vakgenoten kennen de term maar wat valt er onder en wat doe je ermee? Margot Tempelman (manager HZ Kenniscentrum Kusttoerisme) werkt met de Zeeuwse sector om het schreeuwende tekort aan arbeidskrachten in de toeristische sector op te lossen. Over human capital en waarom ze de term 'handjes tekort' niet kan aanhoren.
Mooi die visie Perspectief 2030 en de herijkte Actieagenda, maar dan? In de herijkte actieagenda is er ruim baan voor human capital. Perspectief voor de medewerkers in de toeristische sector. is hard nodig Dat is nog urgenter door het enorme tekort aan talenten en werknemers in deze sector. Boeiende case is de Zeeuwse belofte voor goed werkgeverschap dat nu in de maak is. Met tekentafelsessies en met kennis uit andere sectoren wordt de belofte opgesteld. De energieke Margot Tempelman kopt zelf een kritisch antwoord in: "Nu moeten we vooral inzetten op employer branding. Doen we het niet goed dan in toerisme? Nee, niet altijd. Terwijl we het mooiste vak hebben." Mooi interview met actuele vraagstukken over human capital. Kijken want deels komen er antwoorden op dit complexe vraagstuk.
Deze uitzending kwam tot stand door ondersteuning van de volgende partners:
Breda University, Inholland hogeschool, LOI hogeschool, Saxion hogeschool, NHL Stenden hogeschool, HZ University of applied sciences, NRIT media en Kennisnetwerk Destinatie Nederland.
Dit is aflevering 3 van de uitzending Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland.