Geplaatst op: 04-07-2022
Auteur: Marc Gerlings

Margot Tempelman - Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland

Interview met Margot Tempelman (HZ Kenniscentrum Kusttoerisme)

Margot Tempelman - Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland
Margot Tempelman (HZ Kenniscentrum Kusttoerisme).

Er is een herijkte actieagenda. Vakgenoten kennen de term maar wat valt er onder en wat doe je ermee? Margot Tempelman (manager HZ Kenniscentrum Kusttoerisme) werkt met de Zeeuwse sector om het schreeuwende tekort aan arbeidskrachten in de toeristische sector op te lossen. Over human capital en waarom ze de term 'handjes tekort' niet kan aanhoren.

Mooi die visie Perspectief 2030 en de herijkte Actieagenda, maar dan? In de herijkte actieagenda is er ruim baan voor human capital. Perspectief voor de medewerkers in de toeristische sector. is hard nodig Dat is nog urgenter door het enorme tekort aan talenten en werknemers in deze sector. Boeiende case is de Zeeuwse belofte voor goed werkgeverschap dat nu in de maak is. Met tekentafelsessies en met kennis uit andere sectoren wordt de belofte opgesteld. De energieke Margot Tempelman kopt zelf een kritisch antwoord in: "Nu moeten we vooral inzetten op employer branding. Doen we het niet goed dan in toerisme? Nee, niet altijd. Terwijl we het mooiste vak hebben." Mooi interview met actuele vraagstukken over human capital. Kijken want deels komen er antwoorden op dit complexe vraagstuk. 


Deze uitzending kwam tot stand door ondersteuning van de volgende partners:
Breda University, Inholland hogeschool, LOI hogeschool, Saxion hogeschool, NHL Stenden hogeschool, HZ University of applied sciences, NRIT media en Kennisnetwerk Destinatie Nederland.

Dit is aflevering 3 van de uitzending Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland.
Trefwoorden: Perspectief2030, actieagenda, human capital, HZ, Tempelman, hr

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...