Geplaatst op: 05-07-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Grote kansen voor campings op Duitse markt

Grote kansen voor campings op Duitse markt

De grote golf aan Duitse kampeerders moet nog komen. Volgens onderzoek dat ADAC naar buiten brengt plant 37% van de Duitsers een kampeervakantie voor augustus. Campings doen er goed aan om hun online boekbaarheid op orde te hebben omdat maar liefst 68% het belangrijk vindt om online te kunnen boeken. Voor het onderzoek Caravaning Business Insights 2022 zijn ruim 10.000 Duitsers ondervraagd.

Keuzecriteria

Meer dan twee derde (68%) van de respondenten vindt het belangrijk tot zeer belangrijk om online te kunnen boeken. Voor 34% van hen is dit zelfs zeer belangrijk. Andere belangrijke keuzecriteria zijn de aanwezigheid van wifi (34%) en zwemgelegenheid (37%). 

ADACCampingOnderzoek


Vakantieperiode

Belangrijkste vakantiemaanden voor Duitse kampeerders zijn juli (25%), augustus (37%) en september (20%). Dat gecombineerd met de wens om online te kunnen boeken maakt het bijzonder interessant voor campings om hun online beschikbaarheid aan te bieden. 

ADACCampingOnderzoek


Marktomvang

Voor Nederland campings zijn Duitse gasten heel interessant. Van alle buitenlandse gasten kwam in 2021 bijna 80% uit Duitsland. In de totale gastenmix zijn Nederlandse gasten met een aandeel van 87% dominant. Voor corona lag dat op 69% en waren Duitse gasten met een aandeel van 75% op de buitenlandse markt ook al belangrijk. Toen kwamen maar liefst 994.000 Duitse kampeerders jaarlijks naar Nederland. 

Link: https://www.adac-camping.de
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, kamperen, Duitsland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
09/12/24
Exclusief voor leden
Horecabeurs Goes scherpt regels voor bezoek aan
In maart 2025 viert de Horecabeurs Goes haar 61e editie. Onder leiding van eventmanager Mathias Koeman zet de beurs dit jaar in op een ambitieuze kwaliteitsverbetering. Vooral het beleid voor de tickets wordt verscherpt naar vakpubliek.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.