Grote kansen voor campings op Duitse markt
De grote golf aan Duitse kampeerders moet nog komen. Volgens onderzoek dat ADAC naar buiten brengt plant 37% van de Duitsers een kampeervakantie voor augustus. Campings doen er goed aan om hun online boekbaarheid op orde te hebben omdat maar liefst 68% het belangrijk vindt om online te kunnen boeken. Voor het onderzoek Caravaning Business Insights 2022 zijn ruim 10.000 Duitsers ondervraagd. KeuzecriteriaMeer dan twee derde (68%) van de respondenten vindt het belangrijk tot zeer belangrijk om online te kunnen boeken. Voor 34% van hen is dit zelfs zeer belangrijk. Andere belangrijke keuzecriteria zijn de aanwezigheid van wifi (34%) en zwemgelegenheid (37%). ![ADACCampingOnderzoek](/upload/ADAC-selectie.png)
VakantieperiodeBelangrijkste vakantiemaanden voor Duitse kampeerders zijn juli (25%), augustus (37%) en september (20%). Dat gecombineerd met de wens om online te kunnen boeken maakt het bijzonder interessant voor campings om hun online beschikbaarheid aan te bieden. ![ADACCampingOnderzoek](/upload/ADAC-maanden.png)
MarktomvangVoor Nederland campings zijn Duitse gasten heel interessant. Van alle buitenlandse gasten kwam in 2021 bijna 80% uit Duitsland. In de totale gastenmix zijn Nederlandse gasten met een aandeel van 87% dominant. Voor corona lag dat op 69% en waren Duitse gasten met een aandeel van 75% op de buitenlandse markt ook al belangrijk. Toen kwamen maar liefst 994.000 Duitse kampeerders jaarlijks naar Nederland.
Link: https://www.adac-camping.de
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, kamperen, Duitsland
|
|
25/12/24
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
|
13/12/24
Altijd al meer willen weten van scenarioplanning? Lees van het boek “Scenario Planning and Tourism Futures. Theory Building, Methodologies and Case Studies”. Geschreven door Albert Postma, Stefan Hartman en Ian Yeoman van het European Tourism Futures Institute (ETFI) van NHL Stenden.
|
29/11/24
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
|
30/10/24
Menno Stokman, directeur van het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH), neemt na ruim zeven jaar afscheid. Per 1 januari 2025 treedt hij in dienst bij de gemeente Wageningen als strategisch adviseur voor het Netwerk Kennissteden Nederland.
|
29/10/24
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
|
11/10/24
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
|
25/09/24
Wat brengt de toekomst voor toerisme? Zijn dat robots in de keuken, virtuele avonturen of structurele personeelstekorten? Lector ‘Disruption, Innovation and New Phenomena’ Ian Yeoman bij NHL Stenden Hogeschool, schetste in zijn inauguratiespeech vier scenario's voor de sector.
|
24/06/24
Het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) heeft de afgelopen week maar liefst drie nieuwe onderzoeken gepubliceerd. Zo brachten ze de klimaatrisico’s van Nederlandse reisorganisaties in kaart, onderzochten hoe ze bewoners beter bij toerisme(beleid) kunnen betrekken en ontwikkelden ze een impact label voor vakantiehuizen in de natuur.
|
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
|