Geplaatst op: 08-07-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Groei internationale treinreizigers bij NS

Voor het eerst meer verkochte tickets dan voor corona

Groei internationale treinreizigers bij NS

Internationaal treinreizen zit in de lift. Dat blijkt uit de ticketverkoop van NS International over het eerste halfjaar van 2022. In mei was de ticketverkoop voor het eerst hoger dan voor Corona. In die maand verkocht NS International meer dan 365.000 tickets, tegenover 353.000 in mei 2019. In juni van dit jaar groeide dit door naar 372.000 tickets (2019: 345.000). Populairste bestemming blijven Antwerpen, Brussel en Parijs. Snelst groeiende bestemmingen zijn Wenen, Zürich en Milaan.

 

Vroeg boeken

Heike Luiten, directeur NS International is blij met de stijgende populariteit van de internationale trein: "Dit wordt vooral veroorzaakt door het opheffen van de reisbeperkingen vanwege Corona. Daarnaast horen we dat de aandacht voor duurzaamheid en de uitbreiding van het aantal bestemmingen, zoals de NightJet naar Zürich en de NightJet naar Wenen belangrijk zijn. Sinds kort zorgt ook het schrappen van vluchten vanaf Schiphol ervoor dat meer reizigers de trein overwegen. De groei kan voor reizigers ook een keerzijde hebben. Populaire treinen en voordelige tickets zijn sneller uitverkocht. NS International raadt reizigers aan om vroeg – 3 tot 6 maanden vooraf – te boeken of om naar minder populaire tijden te kijken. Heike Luiten, directeur NS International: "De trein naar Parijs voor aanstaande vrijdagmiddag is nagenoeg vol. Maar een € 35-ticket is in september gewoon te vinden.”


Vaker naar Londen

NS is met partners in gesprek over het uitbreiden van het aantal internationale verbindingen. Zo start in september de 4e dagelijkse rechtstreekse Eurostar naar Londen. Deze 4de trein zorgt ervoor dat de reiziger voor 11 uur ’s ochtends in het centrum van Londen is.  De eerste rechtstreekse trein naar Londen ging in 2020 van start.


Snelst groeiende Internationale treinbestemmingen*

  1. Wenen (x 5,5)
  2. Zürich (x 5))
  3. Milaan (x 5)

Populairste Internationale treinbestemmingen*

  1. Antwerpen
  2. Brussel
  3. Parijs

* Bron: Ticketverkoop NS International

 

Trefwoorden: Groei, internationale treinreizen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.