Geplaatst op: 21-07-2022
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

NBTC wil met nieuwe campagne waardevolle bezoeken stimuleren

Campagne richt zich op Duitsland en België

NBTC wil met nieuwe campagne waardevolle bezoeken stimuleren

Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) wil de komende drie jaar met de campagne ‘Bring Yourself. We’ll do the same’ waardevolle bezoeken stimuleren. De campagne richt zich op Duitsland en België. In 2022 staan drie thema’s centraal: Greener Cities, Cycling Lifestyle en Dutch Design.

De campagne ging op 23 juni officieel van start op het centraal station van het Belgische Antwerpen en het Duitse Mönchengladbach. Voorbijgangers kregen de mogelijkheid om spontaan in de trein te springen naar Nederland. Met een hologram van bekende en minder bekende Nederlanders werden Duitsers en Belgen geïnspireerd met het rijke aanbod van de bestemming Nederland. Uiteindelijk reisden twee Belgische koppels en een Duits koppel naar Den Haag, Eindhoven en Flevoland af voor een programma vol verrassingen. Een impressie van de dag staat op YouTube.


Uitgangspunt campagne

Met de campagne zegt het NBTC ‘hoe meer jij jezelf bent en van jezelf laat zien, hoe meer wij jou kunnen bieden en verrassen. Dat maakt jouw bezoek mooier, rijker en waardevoller.’ Charel van Dam, Manager Marketing NBTC: "Met deze campagne maken we van Nederland een bestemming voor bezoekers die zich voor even écht onderdeel willen en mogen voelen van onze samenleving. We willen in deze fase zo veel mogelijk mensen raken, inspireren en aandacht krijgen voor Nederland als bestemming met behulp van krachtige portretten van inwoners, ondernemers of lokale helden die een sterk beeld van Nederland geven op internationaal niveau.” Het uiteindelijke doel is om waardevolle bezoeken te stimuleren. "Daarmee bedoelen we dat we bezoekers willen bereiken die openstaan voor een inspirerende boodschap en daarmee een positieve impact hebben op bestemming Nederland. Met dit concept bieden we de komende jaren inspiratie en activatie rondom onze unieke bestemming Nederland.”

Partners

De campagne, die is opgezet in samenwerking met creative agency DAWN, is grotendeels uit subsidie gefinancierd maar er zijn ook partnermogelijkheden. Momenteel zijn er drie partners in de campagne: Hanzesteden, de Kastelen en Deutsche Bahn. Van Dam: "Het NBTC wil samen met de partners werken aan marketingactiviteiten die een bijdrage leveren aan de duurzame bestemming Nederland. Dat betekent dat we met name andere en minder bekende plekken in Nederland naar voren brengen.”

Volgens Nik Smit, directeur van Almere City Marketing, biedt de Bring Yourself-campagne van het NBTC mogelijkheden: "Het biedt ons de kans om de ontwikkeling van Almere als Greener City nog beter onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Op safari met de boswachter door de Oostvaardersplassen, overnachten in kleinschalige B&B’s tussen de wijngaarden in Oosterwold en de recreatieve mogelijkheden zoals fietsen door de natuur kunnen wij zo nog beter in de spotlight zetten.”  

Link: https://www.nbtc.nl/nl/site/samenwerken/campagnes.htm
Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, campagnes

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
07/01/25
ACSI meldt top kampeerjaar
Campingspecialist ACSI meldt dat 2024 het beste kampeerjaar ooit was voor de organisatie. Ten opzichte van 2023 zag ACSI het aantal boekingen voor campings met 39% stijgen en registreerde het ruim 15% meer online zoekopdrachten door Europese kampeerders.
06/01/25
Meer campers en caravans verkocht
In 2024 zijn 10,6% meer nieuwe campers en 6,0% meer nieuwe caravans zijn verkocht in Nederland. Op 1 januari 2025 stond er een recordaantal van 623.158 caravans en kampeerauto’s geregistreerd.
06/01/25
Exclusief voor leden
Solo reizen met de camper: een groeiend fenomeen
Het aantal mensen dat alleen op reis gaat met een camper neemt flink toe. Dit blijkt uit cijfers van Goboony. Het merendeel van de solo-camperaars bestaat uit vrouwen van boven de 45 jaar.
06/01/25
Vijfde park voor MarinaParken
MarinaParken heeft per 2 januari 2025 Soal Beach Resort in Workum overgenomen. Dit iconische vakantiepark aan het IJsselmeer is per vandaag onderdeel van de MarinaParken-familie en zal verdergaan onder de naam MarinaPark Beach Resort Soal.
06/01/25
Exclusief voor leden
Nieuwe Europese campagne voor Center Parcs: ‘Volg je natuur’
Center Parcs roept met haar nieuwe Europese campagne ‘Volg je natuur’ op om de verbinding met jezelf en de natuur te versterken. De vakantieparken willen gasten de mogelijkheid bieden om te ontsnappen aan de dagelijkse hectiek en tot rust te komen in een natuurlijke omgeving.
06/01/25
Exclusief voor leden
Vacansoleil na faillissement in 2023 weer op Vakantiebeurs 2025
Vacansoleil staat na het faillissement en de overname door Pierre & Vacances - Center Parcs Group voor het eerst weer op de Vakantiebeurs. Het bedrijf heeft het afgelopen jaar flink aan de doorstart gewerkt en kan weer kampeeraccommodaties op 1.000 campings in 17 Europese landen aanbieden.
31/12/24
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode: de feiten
Hoe gaan Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode op vakantie? Waar gaan ze naar toe en met wie? Hamvraag is of we in meerderheid gaan skiën. Het CBS zocht dat uit.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...