Geplaatst op: 21-07-2022
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

NBTC wil met nieuwe campagne waardevolle bezoeken stimuleren

Campagne richt zich op Duitsland en België

NBTC wil met nieuwe campagne waardevolle bezoeken stimuleren

Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) wil de komende drie jaar met de campagne ‘Bring Yourself. We’ll do the same’ waardevolle bezoeken stimuleren. De campagne richt zich op Duitsland en België. In 2022 staan drie thema’s centraal: Greener Cities, Cycling Lifestyle en Dutch Design.

De campagne ging op 23 juni officieel van start op het centraal station van het Belgische Antwerpen en het Duitse Mönchengladbach. Voorbijgangers kregen de mogelijkheid om spontaan in de trein te springen naar Nederland. Met een hologram van bekende en minder bekende Nederlanders werden Duitsers en Belgen geïnspireerd met het rijke aanbod van de bestemming Nederland. Uiteindelijk reisden twee Belgische koppels en een Duits koppel naar Den Haag, Eindhoven en Flevoland af voor een programma vol verrassingen. Een impressie van de dag staat op YouTube.


Uitgangspunt campagne

Met de campagne zegt het NBTC ‘hoe meer jij jezelf bent en van jezelf laat zien, hoe meer wij jou kunnen bieden en verrassen. Dat maakt jouw bezoek mooier, rijker en waardevoller.’ Charel van Dam, Manager Marketing NBTC: "Met deze campagne maken we van Nederland een bestemming voor bezoekers die zich voor even écht onderdeel willen en mogen voelen van onze samenleving. We willen in deze fase zo veel mogelijk mensen raken, inspireren en aandacht krijgen voor Nederland als bestemming met behulp van krachtige portretten van inwoners, ondernemers of lokale helden die een sterk beeld van Nederland geven op internationaal niveau.” Het uiteindelijke doel is om waardevolle bezoeken te stimuleren. "Daarmee bedoelen we dat we bezoekers willen bereiken die openstaan voor een inspirerende boodschap en daarmee een positieve impact hebben op bestemming Nederland. Met dit concept bieden we de komende jaren inspiratie en activatie rondom onze unieke bestemming Nederland.”

Partners

De campagne, die is opgezet in samenwerking met creative agency DAWN, is grotendeels uit subsidie gefinancierd maar er zijn ook partnermogelijkheden. Momenteel zijn er drie partners in de campagne: Hanzesteden, de Kastelen en Deutsche Bahn. Van Dam: "Het NBTC wil samen met de partners werken aan marketingactiviteiten die een bijdrage leveren aan de duurzame bestemming Nederland. Dat betekent dat we met name andere en minder bekende plekken in Nederland naar voren brengen.”

Volgens Nik Smit, directeur van Almere City Marketing, biedt de Bring Yourself-campagne van het NBTC mogelijkheden: "Het biedt ons de kans om de ontwikkeling van Almere als Greener City nog beter onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Op safari met de boswachter door de Oostvaardersplassen, overnachten in kleinschalige B&B’s tussen de wijngaarden in Oosterwold en de recreatieve mogelijkheden zoals fietsen door de natuur kunnen wij zo nog beter in de spotlight zetten.”  

Link: https://www.nbtc.nl/nl/site/samenwerken/campagnes.htm
Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, campagnes

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/11/24
Pilot met Biesboschvaantje om recreatieve voorzieningen te financieren
In 2025 start de gemeente Drimmelen een pilot met het Biesboschvaantje, een initiatief van Stichting Recreatief Drimmelen en lokale ondernemers. Het Biesboschvaantje is bedoeld voor gebruikers van de Biesbosch, die hiermee kunnen bijdragen aan het onderhoud en beheer van recreatieve voorzieningen.
21/10/24
Exclusief voor leden
Boot Holland wil meer beleving zijn
In 2025 gaat Boot Holland een fase in. De indoor watersportbeurs van Nederland krijgt een moderne nautische look, wat zowel vaste bezoekers als nieuwe watersportliefhebbers aanspreekt.
15/10/24
Exclusief voor leden
Inclusieve watersport bij RiF010
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
09/10/24
 Peter Brussel - Algemeen Voorzitter HISWA-RECRON - overleden
Peter Brussel, Algemeen Voorzitter van HISWA-RECRON, is op zondag 6 oktober 2024 onverwachts overleden.
20/09/24
Exclusief voor leden
Jachthaven open bij Blauwestad
Met de opening van twee nieuwe bruggen en een extra jachthaven is weer een vernieuwing bereikt in He...
08/07/24
Grotere boten kunnen via Súd Ie van Dokkum naar Lauwersoog
De Vaarroute Súd Ie is sinds kort in zijn geheel bevaarbaar voor boten in de DM-klasse met een beperkte diepgang en met een maximale hoogte van 2.40 meter. Om dit mogelijk te maken zijn alle bruggen op de route de afgelopen jaren verhoogd naar 2.50 meter.
01/07/24
Exclusief voor leden
165 schepen maken erfgoedtour - 15 etappeplaatsen
De Landelijke Vereniging tot Behoud van het Historisch Bedrijfsvaartuig (LVBHB) bestaat dit jaar een halve eeuw. Op 6 juli begint vanuit Middelburg een spectaculaire erfgoedtour door het hele land met circa 165 historische schepen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.