Geplaatst op: 25-07-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Nieuwe bezoekers voor Terschelling

Nieuwe bezoekers voor Terschelling

Het toerisme op Terschelling heeft zich herstelt van de coronapandemie. Rederij Doeksen noteerde in de eerste helft van dit jaar een stijging van het aantal passagiers van 2,3% ten opzichte van het topjaar 2019. Het aantal verblijfsdagen steeg nog sneller met 9,7% ten opzichte van 2019.

Directeur Dirk Spoor van Rederij Doeksen: "Prachtig nieuws natuurlijk. We zien dat de toeristen ook na corona de weg naar Terschelling goed blijven vinden en daarnaast gaan alle evenementen, schoolreisjes en bedrijfsuitjes weer ‘gewoon’ door zoals voor de coronacrisis. Bij elkaar opgeteld zorgt dat ervoor dat 2022 echt een heel goed toeristisch jaar lijkt te worden.”

Ook de VVV Terschelling is zeer te spreken over deze cijfers. VVV Directeur Michel Aaldering: "Er zijn veel nieuwe bezoekers gekomen in de voorgaande jaren. Er was ruimte omdat een deel van de vaste bezoekers het niet aandurfde om op vakantie te gaan. Die vaste bezoekers van voorheen zien we nu gelukkig weer terug, maar ook de nieuwe eilandfans zijn er dit jaar weer.  We zijn onverminderd een gewilde vakantieplek, dat is wel duidelijk. De groei maakt overigens niet dat het eiland volledig overlopen wordt. We hebben een maximale beddencapaciteit en je moet iets meer moeite doen om op Terschelling te komen. Daarnaast is het eiland groot genoeg om van de uitgestrekte ruimte in de natuur te genieten.”

Topics:Toerisme
Trefwoorden: kusttoerisme, waddeneilanden, toerisme, vakantiegangers

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.