Geplaatst op: 25-07-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Nieuwe bezoekers voor Terschelling

Nieuwe bezoekers voor Terschelling

Het toerisme op Terschelling heeft zich herstelt van de coronapandemie. Rederij Doeksen noteerde in de eerste helft van dit jaar een stijging van het aantal passagiers van 2,3% ten opzichte van het topjaar 2019. Het aantal verblijfsdagen steeg nog sneller met 9,7% ten opzichte van 2019.

Directeur Dirk Spoor van Rederij Doeksen: "Prachtig nieuws natuurlijk. We zien dat de toeristen ook na corona de weg naar Terschelling goed blijven vinden en daarnaast gaan alle evenementen, schoolreisjes en bedrijfsuitjes weer ‘gewoon’ door zoals voor de coronacrisis. Bij elkaar opgeteld zorgt dat ervoor dat 2022 echt een heel goed toeristisch jaar lijkt te worden.”

Ook de VVV Terschelling is zeer te spreken over deze cijfers. VVV Directeur Michel Aaldering: "Er zijn veel nieuwe bezoekers gekomen in de voorgaande jaren. Er was ruimte omdat een deel van de vaste bezoekers het niet aandurfde om op vakantie te gaan. Die vaste bezoekers van voorheen zien we nu gelukkig weer terug, maar ook de nieuwe eilandfans zijn er dit jaar weer.  We zijn onverminderd een gewilde vakantieplek, dat is wel duidelijk. De groei maakt overigens niet dat het eiland volledig overlopen wordt. We hebben een maximale beddencapaciteit en je moet iets meer moeite doen om op Terschelling te komen. Daarnaast is het eiland groot genoeg om van de uitgestrekte ruimte in de natuur te genieten.”

Topics:Toerisme
Trefwoorden: kusttoerisme, waddeneilanden, toerisme, vakantiegangers

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.