Geplaatst op: 27-07-2022
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

Kaartje Westerschelde Ferry combineert veerdienst met attractie en OV

Kaartje Westerschelde Ferry combineert veerdienst met attractie en OV
Foto: Westerschelde Ferry

Reizigers van de Westerschelde Ferry tussen Vlissingen op Walcheren en Breskens op Zeeuws-Vlaanderen kunnen vanaf heden gebruik maken van de online kaartverkoop van Ticketcounter. Daarbij kunnen ze hun kaart voor de veerdienst desgewenst uitbreiden met een toegangsbewijs voor de Zonnetrein in Vlissingen, het Zeeuws Maritiem MuZEE Vlissingen, het Visserijmuseum in Breskens en het Bevrijdingsmuseum Zeeland in Nieuwdorp.

Jody van Strien is adviseur marketing en communicatie bij Westerschelde Ferry, dat jaarlijks circa 600.000 passagiers vervoert: "Westerschelde Ferry is voor de inwoners een betrouwbare veerdienst. Er zijn echter ook veel toeristen die er gebruik van maken. Voor de toeristen wilden we dat de Westerschelde Ferry een onderdeel wordt van de beleving. Daarom kunnen ze nu wanneer ze een kaartje kopen voor de veerdienst deze desgewenst via de website van Westerschelde Ferry uitbreiden met een toegangsbewijs voor de Zonnetrein in Vlissingen, het Zeeuws Maritiem MuZEE Vlissingen, het Visserijmuseum in Breskens en het Bevrijdingsmuseum Zeeland in Nieuwdorp .” Daarbij blijft het niet, zegt Jody: "Binnen enkele weken kunnen gebruikers van de veerdienst ook een combikaart kopen om via de OV-bussen verder te reizen naar het centrum van Brugge.”

Marc Veldhuizen, marketing manager bij Ticketcounter, is enthousiast over de samenwerking: "Voor Ticketcounter is het een primeur om met een vervoersbedrijf samen te werken.” Wat hem betreft worden er nog meer arrangementen en attracties aan het systeem van Ticketcounter voor Westerschelde Ferry gekoppeld: "Belangstellenden kunnen een mail sturen naar sales@ticketcounter.eu.”

Op locatie meer mogelijkheden

Ook op locatie zijn er meer mogelijkheden: In de vertrekterminals van beide aanmeerplaatsen heeft Ticketcounter bovendien een nieuw kassasysteem opgezet. Daar kunnen reizigers nu ook terecht om reserveringen te plaatsen of aangekochte tickets om te boeken naar een andere dag binnen dezelfde tariefperiode, waar dit voorheen niet of slechts beperkt mogelijk was. Daarmee behoren restituties en vouchers tot het verleden.

De toegangscontrole vindt plaats door het scannen van de kaartjes, zowel de digitale als de fysieke exemplaren. Dit wordt verwerkt middels een hiertoe ontwikkelde API-koppeling met de bestaande ICT-infrastructuur. Daartoe zijn ook de ticketsystemen van de aangesloten musea op elkaar afgestemd, een noodzakelijkheid om de combideals mogelijk te maken. 

Topics:Toerisme
Trefwoorden: kusttoerisme, veerdiensten, attracties, tickets, Zeeland

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...