Geplaatst op: 24-08-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Hoe zit de ketenvorming van vakantieparken in elkaar?

Publicatie Pleisureworld: Vakantieparkenketens in beeld

Hoe zit de ketenvorming van vakantieparken in elkaar?
Nieuwbouwontwikkelingen in Nederland visueel in beeld is gebracht.
De ontwikkelingen bij vakantieparkenketens zijn nauwelijks bij te benen. Voor beleidsmakers, ketens en investeerders schreef Pleisureworld de publicatie ‘Vakantieparkenketens in beeld’. Op 6 september is er een training over ketenvorming en vakantieparken.

In dit boek wordt de ketenvorming van vakantieparken uitgebreid toegelicht en voorzien van onmisbare branche-informatie voor bedrijven die actief zijn in deze sector. Pleisureworld voerde onderzoek uit naar de opmars van de vakantieparkenketens in Europa en bracht daarbij 40 Nederlandse ketens en 80 Europese ketens in kaart. In deze nieuwe publicatie ziet u in één oogopslag op de kaart waar zij zich bevinden. Het rapport vindt u in de NRIT store.

Uniek aan deze uitgave is dat ook de explosie aan huidige nieuwbouwontwikkelingen in Nederland visueel in beeld is gebracht.

Speciaal gericht op beleidsmakers en toeleveranciers in recreatie

Met deze nieuwe uitgave over vakantieparkenketens spreekt Pleisureworld specifiek alle bedrijven aan die zich begeven in de sector die momenteel wordt gekenmerkt door een expansiedrift. Vakantieparken wisselen in recordtempo van eigenaar en de nieuwbouwprojecten zijn eveneens amper bij te benen. De markt van vakantieparken is volwassen geworden; er zijn grote investeringen mee gemoeid. Het is echter ook een diffuse markt. Dit rapport geeft inzicht en bevat specifieke informatie waar leveranciers in recreatie hun voordeel mee kunnen doen.

Profiteren van miljoenen euro's aan investeringen

Pleisureworld helpt met deze nieuwe publicatie bedrijven die zich willen voorbereiden op wat er de komende jaren nog te wachten staat in deze sector. ‘Vakantieparkenketens in beeld’ biedt onder andere een uitgebreide inventarisatie van vakantieparkenketens in Nederland en Europa, data-overzichten, kaartmateriaal en inzicht in de rol van toeleveranciers bij het vakantiepark van de toekomst. 

Het 60 pagina’s tellende rapport bevat veel nuttige inzichten voor iedereen die in deze markt actief is. Het is voor een groot deel gebaseerd op het in 2021 gepubliceerde Brancherapport van Pleisureworld, 'De opmars van de Ketens'. Als follow-up heeft Pleisureworld nu de vakantieparkketens in beeld gebracht in een nieuwe publicatie Vakantieparken Ketens in Beeld.

Exemplaar bij Workshop & Verkooptraining

‘Vakantieparkenketens in beeld’ omvat ruim 170 pagina’s waardevolle branche-informatie en is vanaf nu te bestellen op NRIT store. De verkoopprijs bedraagt € 395,-. Exclusief btw en inclusief verzendkosten.
Deelnemers aan de Workshop & Verkooptraining ‘Verover de markt in Vakantieparken’ ontvangen deze publicatie gratis. Deze training wordt gehouden op dinsdag 6 september 2022. Voor meer informatie, zie Pleisureworld.nl, verover de markt in vakantieparken.
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, onderzoek, ketens, rapport

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies