Geplaatst op: 12-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

VisitVeluwe sluit zomerseizoen af met gratis koninklijke portretjes

VisitVeluwe sluit zomerseizoen af met gratis koninklijke portretjes
Kasteel Doorwerth.

VisitVeluwe zet een leuke actie op om bezoekers een mooie herinnering te bezorgen aan het einde van de zomermaand augustus. Het is onderdeel van het themajaar koninklijk.

Op 21, 27 en 28 augustus kunnen bezoekers zichzelf als een heuse koning of koningin laten vastleggen op een koninklijk portret(je). Een pop-up ‘bierviltjestekenaar' maakt een tour langs diverse koninklijke locaties en trakteert de bezoeker op een blijvende herinnering aan een prinsheerlijke zomer op de Veluwe.

De tour zal locaties als kasteel Doorwerth, Paleis Het Loo en kasteel Staverden aandoen en ervoor zorgen dat de bezoeker zich de koning te rijk voelt. Iedereen die zich laat tekenen wordt namelijk voorzien van een koninklijk attribuut zoals een gouden kroon of scepter.

Klaar, terwijl je lacht

De portretjes worden razendsnel getekend; in een paar minuten tovert de live-tekenaar een goed gelijkende karikatuur op papier. Leuk voor degene die getekend wordt, maar ook voor de toeschouwer die over de schouder van de tekenaar mee mag kijken. De tekenstijl van de karikatuurtekenaar is grappig en positief, maar nooit beledigend, meldt VisitVeluwe.

Locaties en tijd

Zondag 21 augustus van 12.00 tot 17.00 uur - kasteel Doorwerth, Doorwerth
Zaterdag 27 augustus van 12.00 tot 17.00 uur - Paleis Het Loo, Apeldoorn
Zondag 28 augustus van 12.00 tot 17.00 uur - kasteel Staverden, Ermelo

De tekenaar loopt in principe rond op het terrein, maar wanneer er een rij ontstaat wordt er vanaf een vaste plek getekend. Het laten maken van een koninklijk portretje duurt ongeveer 3 minuten. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Koninklijk themajaar

Het koninklijke jaar op de Veluwe is in volle gang. Gedurende het hele jaar draait het hier om vorstelijk genieten. Het koninklijke verhaal en de royale belevenissen die de Veluwe rijk is worden daarom extra onder de aandacht gebracht. Het is immers de bestemming waar koningen en stadhouders al van oudsher kwamen om vakantie te vieren. Meer tips om koninklijk te genieten op de Veluwe zijn te vinden op: www.visitveluwe.nl/koninklijk.
Trefwoorden: dmo, Veluwe, kasteel, paleis, marketing, regio

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.