Geplaatst op: 15-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

Smart mobility informeert bezoekers Vuelta

Smart mobility  informeert bezoekers Vuelta
Pushbericht via sociale media om bezoekers te informeren.

Op 19 augustus start de Spaanse wielerronde La Vuelta Holanda in de stad Utrecht. Gedurende drie dagen doorkruizen de wielrenners drie provincies en 34 gemeenten. Om zowel de duizenden toeschouwers als weggebruikers en aanwonenden te informeren over de bereikbaarheid zetten de provincies Utrecht, Noord Brabant en Gelderland Smart Mobility in.  

Bij de Vuelta wordt Smart Mobility ingezet om mensen te informeren over de bereikbaarheid van de wegen rondom het parcours tijdens de drie etappes in Nederland. Sinds 12 augustus krijgen mensen die zich in een bepaalde straal rondom het parcours bevinden een pushbericht via sociale media. Hiervoor worden de kanalen Facebook, Instagram en de buurtapp Nextdoor gebruikt. In deze berichten komt te staan welke hinder zij kunnen verwachten en welke verkeersmaatregelen getroffen zijn. Deze informatie wordt verspreid in alle doorkomstgemeenten van de Vuelta en is gespecificeerd per gemeente. Smart Mobility helpt weggebruikers, bezoekers en aanwonenden op deze manier met het kiezen van een vervoersmiddel, route of parkeerplek.

Naast de pushberichten gaat er anderhalve week voor de start van de Vuelta ook een campagne live op sociale media. Oud-wielrenner Gert Jakobs vertelt hierbij in enkele video’s over de Vuelta en maakt kijkers attent op waar zij bereikbaarheidsinformatie kunnen vinden. Bezoekers en bewoners kunnen ook hun vragen stellen aan chatbot Mell.
Trefwoorden: Utrecht, Brabant, Vuelta, evenement

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...