Geplaatst op: 15-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

Smart mobility informeert bezoekers Vuelta

Smart mobility  informeert bezoekers Vuelta
Pushbericht via sociale media om bezoekers te informeren.

Op 19 augustus start de Spaanse wielerronde La Vuelta Holanda in de stad Utrecht. Gedurende drie dagen doorkruizen de wielrenners drie provincies en 34 gemeenten. Om zowel de duizenden toeschouwers als weggebruikers en aanwonenden te informeren over de bereikbaarheid zetten de provincies Utrecht, Noord Brabant en Gelderland Smart Mobility in.  

Bij de Vuelta wordt Smart Mobility ingezet om mensen te informeren over de bereikbaarheid van de wegen rondom het parcours tijdens de drie etappes in Nederland. Sinds 12 augustus krijgen mensen die zich in een bepaalde straal rondom het parcours bevinden een pushbericht via sociale media. Hiervoor worden de kanalen Facebook, Instagram en de buurtapp Nextdoor gebruikt. In deze berichten komt te staan welke hinder zij kunnen verwachten en welke verkeersmaatregelen getroffen zijn. Deze informatie wordt verspreid in alle doorkomstgemeenten van de Vuelta en is gespecificeerd per gemeente. Smart Mobility helpt weggebruikers, bezoekers en aanwonenden op deze manier met het kiezen van een vervoersmiddel, route of parkeerplek.

Naast de pushberichten gaat er anderhalve week voor de start van de Vuelta ook een campagne live op sociale media. Oud-wielrenner Gert Jakobs vertelt hierbij in enkele video’s over de Vuelta en maakt kijkers attent op waar zij bereikbaarheidsinformatie kunnen vinden. Bezoekers en bewoners kunnen ook hun vragen stellen aan chatbot Mell.
Trefwoorden: Utrecht, Brabant, Vuelta, evenement

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies