Smart mobility informeert bezoekers Vuelta
Pushbericht via sociale media om bezoekers te informeren.
Op 19 augustus start de Spaanse wielerronde La Vuelta Holanda in de stad Utrecht. Gedurende drie dagen doorkruizen de wielrenners drie provincies en 34 gemeenten. Om zowel de duizenden toeschouwers als weggebruikers en aanwonenden te informeren over de bereikbaarheid zetten de provincies Utrecht, Noord Brabant en Gelderland Smart Mobility in.
Bij de Vuelta wordt Smart Mobility ingezet om mensen te informeren over de bereikbaarheid van de wegen rondom het parcours tijdens de drie etappes in Nederland. Sinds 12 augustus krijgen mensen die zich in een bepaalde straal rondom het parcours bevinden een pushbericht via sociale media. Hiervoor worden de kanalen Facebook, Instagram en de buurtapp Nextdoor gebruikt. In deze berichten komt te staan welke hinder zij kunnen verwachten en welke verkeersmaatregelen getroffen zijn. Deze informatie wordt verspreid in alle doorkomstgemeenten van de Vuelta en is gespecificeerd per gemeente. Smart Mobility helpt weggebruikers, bezoekers en aanwonenden op deze manier met het kiezen van een vervoersmiddel, route of parkeerplek.
Naast de pushberichten gaat er anderhalve week voor de start van de Vuelta ook een campagne live op sociale media. Oud-wielrenner Gert Jakobs vertelt hierbij in enkele video’s over de Vuelta en maakt kijkers attent op waar zij bereikbaarheidsinformatie kunnen vinden. Bezoekers en bewoners kunnen ook hun vragen stellen aan chatbot Mell.
Topics:Beleid, Evenementen, Sport
Trefwoorden: Utrecht, Brabant, Vuelta, evenement