Geplaatst op: 15-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

Smart mobility informeert bezoekers Vuelta

Smart mobility  informeert bezoekers Vuelta
Pushbericht via sociale media om bezoekers te informeren.

Op 19 augustus start de Spaanse wielerronde La Vuelta Holanda in de stad Utrecht. Gedurende drie dagen doorkruizen de wielrenners drie provincies en 34 gemeenten. Om zowel de duizenden toeschouwers als weggebruikers en aanwonenden te informeren over de bereikbaarheid zetten de provincies Utrecht, Noord Brabant en Gelderland Smart Mobility in.  

Bij de Vuelta wordt Smart Mobility ingezet om mensen te informeren over de bereikbaarheid van de wegen rondom het parcours tijdens de drie etappes in Nederland. Sinds 12 augustus krijgen mensen die zich in een bepaalde straal rondom het parcours bevinden een pushbericht via sociale media. Hiervoor worden de kanalen Facebook, Instagram en de buurtapp Nextdoor gebruikt. In deze berichten komt te staan welke hinder zij kunnen verwachten en welke verkeersmaatregelen getroffen zijn. Deze informatie wordt verspreid in alle doorkomstgemeenten van de Vuelta en is gespecificeerd per gemeente. Smart Mobility helpt weggebruikers, bezoekers en aanwonenden op deze manier met het kiezen van een vervoersmiddel, route of parkeerplek.

Naast de pushberichten gaat er anderhalve week voor de start van de Vuelta ook een campagne live op sociale media. Oud-wielrenner Gert Jakobs vertelt hierbij in enkele video’s over de Vuelta en maakt kijkers attent op waar zij bereikbaarheidsinformatie kunnen vinden. Bezoekers en bewoners kunnen ook hun vragen stellen aan chatbot Mell.
Trefwoorden: Utrecht, Brabant, Vuelta, evenement

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.