Geplaatst op: 31-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

Campagne voor de reisbranche: "veel meer dan achter computer reizen boeken"

Campagne voor de reisbranche:
Online arbeidsmarktcampagne Reiswerk van start.
Reiswerk lanceerde een online arbeidsmarktcampagne om zo nieuw talent te enthousiasmeren en activeren voor een baan in de reiswereld. De campagne werd in maart aangekondigd.

Met een interactieve video, diverse interviews met medewerkers en een speciale website waarop informatie te vinden is over diverse functies, wordt de reiswereld als aantrekkelijke carrière gepresenteerd. Hiermee wordt jong talent aangespoord om direct een kijkje te nemen op de vacaturebank van Reiswerk.

460 vacatures

Net als in andere sectoren kampt de reisbranche met personeelstekorten. Tijdens de coronacrisis hebben veel medewerkers de sector noodgedwongen moeten verlaten. "Vrijwel alle reisorganisaties hebben behoefte aan nieuw personeel. Dit zien wij ook terug in het aantal vacatures op onze website reiswerk.nl dat de afgelopen maanden is toegenomen. Inmiddels staan er bijna 500 vacatures op onze vacaturebank”, aldus Esther Gathier, Manager Reiswerk. 

Met de campagne moet niet alleen de reisbranche opnieuw op de kaart gezet worden, ook is het tijd voor een vlotter, eigentijdser imago. "Werken in de reiswereld betekent werken in een jonge, dynamische omgeving met het mooiste product dat er is: reizen!”, benadrukt Esther Gathier.

De campagne richt zich met name op studenten en net-afgestudeerden, maar Reiswerk hoopt medewerkers die de reisbranche als gevolg van de coronacrisis hebben moeten verlaten ook aan te spreken. 

In samenwerking met creatief bureau Postcards to the Moon is gekozen voor een online campagne die bestaat uit een interactieve video en interviews met jonge medewerkers uit diverse reisbedrijven. Op deze manier bevat de campagne ook employer branding, voor trots en ambassadeurschap bij de huidige werknemers in de branche. De campagne zal gefaseerd worden uitgerold en gepusht op de social media kanalen van Reiswerk en op de website: www.baanindereiswereld.nl.

Een van de interviews met een jonge medewerker, met Bo Jane.

Alleen maar achter je computer?

"Sommigen hebben het beeld dat je de hele dag achter de computer reizen verkoopt en je niet kan doorgroeien of - stromen. Hierdoor wordt een carrière in de reissector niet (altijd) in overweging genomen. Echter niets is minder waar: de branche is juist enorm dynamisch en het werk erg afwisselend, wat veel kansen tot ontwikkeling biedt.  Voor elk talent, op elk niveau en in ieder vakgebied, is een passende, interessante baan te vinden. Deze veelzijdigheid aan carrièremogelijkheden maakt een baan in de reiswereld leuk en interessant.”

Om met de campagne écht impact te maken, is nauw samengewerkt met de sector. Van verschillende reisbedrijven uit zowel de zakelijke markt als de consumentenmarkt heeft Reiswerk nuttige input gekregen om van deze campagne een succes te maken.
Trefwoorden: Reiswerk, arbeid, werk, campagne, online marketing

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...