Vacansoleil verandert strategie na bezetting 99% in juli en augustus
Jan Willem Verschoor. Foto: Vacansoleil.
Het vakantieseizoen is voor Vacansoleil uitstekend geweest. Dit Nederlandse bedrijf dat in 20 Europese landen actief is als touroperator in kampeervakanties noteerde bijna 100% bezetting in de maanden juli en augustus. De ervaringen leiden tot een nieuwe strategie en marktkansen.
Deze aanbieder van campingvakanties heeft na twee lastige jaren een meer dan prima seizoen achter de rug. Hoewel de boekingen bij de start van het kalenderjaar achterbleven, bleek in alle 20 bestemmingslanden de bezetting deze zomer zeer hoog. In juli en augustus lag de bezettingsgraad tegen de 100%. Het geeft daarmee ook een signaal af hoe het verging met de kampeervakanties in Europa in de zomer van 2022. In de cijfers zijn ook een aantal trends te zien voor bestemmingen van kampeervakanties. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |
Topics:Marketing, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie
Trefwoorden: kamperen, camping, Europa, Vacansoleil, omzet, aanbod, marketing