Consumentenbond vraagt verlenging compensatie van Schiphol
Er lag een regeling voor de compensatie van reizigers die door lange wachtrijen hun vlucht mistten. Die regeling hield op na 11 augustus. Consumentenbond wil de regeling verlengen.
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: ‘Toen wij met Schiphol afspraken maakten over de huidige compensatieregeling, beloofde de luchthaven dat extreme drukte niet meer voor zou komen. Wij kondigden toen aan een vinger aan de pols te houden. Nu staan er toch regelmatig weer lange wachtrijen op Schiphol. Wij krijgen signalen van reizigers die hierdoor hun vlucht missen. Ook deze mensen hebben recht op compensatie.’
Consumenten die hun vlucht na 11 augustus hebben gemist, kunnen zich melden bij Consumentenbond Claimservice. Hiermee wil de Consumentenbond inzicht krijgen in de problemen. Molenaar: ‘We kunnen de meldingen dan gebruiken om Schiphol te overtuigen de huidige regeling uit te breiden.’
Schiphol kondigde maandag 12 september op hun site aan dat mensen die die dag hun vlucht misten door de lange wachtrijen bij de securitycheck, ook aanspraak konden maken op compensatie. De Consumentenbond wil dat dit geldt voor íedereen die na 11 augustus een vlucht miste door drukte op de luchthaven.
Topics:Reis & vervoer
Trefwoorden: Schiphol, luchtvaart, vliegen, compensatie, Consumentenbond