Geplaatst op: 03-10-2022
Auteur: NRIT redactie

4 SEO tips voor je vakantiewoningwebsite

4 SEO tips voor je vakantiewoningwebsite
Gebruik de juiste trefwoorden.

Als je hier bent, betekent dit waarschijnlijk dat je een beheerder of eigenaar van een vakantiewoning bent met je eigen professionele website. Maar maak je geen zorgen als dat niet het geval is. Er zijn tal van tools die je kunt gebruiken om snel en eenvoudig je eigen website te bouwen. Als je dat eenmaal hebt gedaan, is het tijd om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Eventueel kun je hiervoor een SEO bureau inzetten, maar het is ook mogelijk zelf de volgende tips toe te passen. Zo kun je je vakantiewoningwebsite verbeteren voor de zoekmachines! 

Vind de juiste trefwoorden

Een zoekmachine scant je bedrijfswebsite op bepaalde zoekwoorden en gebruikt deze informatie om je positie te bepalen. Bedenk op welke termen mensen zouden zoeken als ze een vakantiewoning of B&B bij jou in de buurt zouden zoeken en voeg deze toe aan de inhoud van je website. Weet je niet zeker hoe je de juiste zoekwoorden kunt vinden? Je kunt beginnen met het gebruiken van gratis tools die je helpen belangrijke zoektermen te ontdekken die relevant verkeer naar je website kunnen brengen.

Kies de juiste trefwoorden

Het gebruik van je type woning en locatie kan een goed begin zijn. Bijvoorbeeld ‘bed and breakfast Amsterdam’ of ‘vakantiehuizen in Rotterdam’. Het belangrijkste probleem hier is echter dat deze zoekwoorden waarschijnlijk zeer concurrerend zijn en dat het onwaarschijnlijk is dat je kunt concurreren met de OTA's die de topposities innemen. Een alternatieve strategie voor je belangrijkste zoekwoorden is om relevante, maar niet zo concurrerende zoekwoorden te kiezen, om zo hoger te scoren voor die specifieke term. Probeer een lage concurrentie en meer specifieke zoekwoorden te targeten. Begin volgens een online marketing bureau met long-tail zoekwoorden, die minimaal drie woorden bevatten en minder zoekvolume hebben. Bijvoorbeeld 'vakantiehuizen huren voor bruiloften'.

Gebruik de juiste titels

Telkens wanneer je iets op Google zoekt, zal je hebben gemerkt dat de resultaten die op de pagina van de zoekmachine worden weergegeven, allemaal (of bijna allemaal) exact dezelfde lay-out hebben. De getoonde resultaten zijn meestal verdeeld in drie delen: een blauwe titel, een groen webadres en een korte grijze beschrijving. De specifieke termen om deze drie elementen te definiëren zijn:

Metatitel
Meta omschrijving
URL

Samen vormen ze het 'fragment'. De metatitel of title-tag is zeker het belangrijkste onderdeel van het fragment, omdat het over het algemeen het deel is dat de aandacht van de gebruiker trekt (of niet!) en het deel waardoor ze op je link boven je concurrentie klikken.

Schrijf een goede metabeschrijving

De metabeschrijving is de korte tekstparagraaf die zichtbaar is onder de titel in zoekresultaten. Het geeft je de mogelijkheid om inhoud aan zoekers te adverteren - laat hen weten waar je pagina over gaat. Hoewel dit niet noodzakelijkerwijs je SEO-ranglijst verhoogt, is het essentieel om bezoekers naar je pagina te trekken. Een relevant fragment op de webpagina-instellingen van je vakantiewoning heeft invloed op de klikfrequentie, aangezien potentiële gasten het zullen gebruiken om te bepalen of ze meer willen weten over je bedrijf.
Trefwoorden: seo, marketing, trefwoorden, optimalisatie, zoekmachine

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.