Geplaatst op: 03-10-2022
Auteur: NRIT redactie

4 SEO tips voor je vakantiewoningwebsite

4 SEO tips voor je vakantiewoningwebsite
Gebruik de juiste trefwoorden.

Als je hier bent, betekent dit waarschijnlijk dat je een beheerder of eigenaar van een vakantiewoning bent met je eigen professionele website. Maar maak je geen zorgen als dat niet het geval is. Er zijn tal van tools die je kunt gebruiken om snel en eenvoudig je eigen website te bouwen. Als je dat eenmaal hebt gedaan, is het tijd om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Eventueel kun je hiervoor een SEO bureau inzetten, maar het is ook mogelijk zelf de volgende tips toe te passen. Zo kun je je vakantiewoningwebsite verbeteren voor de zoekmachines! 

Vind de juiste trefwoorden

Een zoekmachine scant je bedrijfswebsite op bepaalde zoekwoorden en gebruikt deze informatie om je positie te bepalen. Bedenk op welke termen mensen zouden zoeken als ze een vakantiewoning of B&B bij jou in de buurt zouden zoeken en voeg deze toe aan de inhoud van je website. Weet je niet zeker hoe je de juiste zoekwoorden kunt vinden? Je kunt beginnen met het gebruiken van gratis tools die je helpen belangrijke zoektermen te ontdekken die relevant verkeer naar je website kunnen brengen.

Kies de juiste trefwoorden

Het gebruik van je type woning en locatie kan een goed begin zijn. Bijvoorbeeld ‘bed and breakfast Amsterdam’ of ‘vakantiehuizen in Rotterdam’. Het belangrijkste probleem hier is echter dat deze zoekwoorden waarschijnlijk zeer concurrerend zijn en dat het onwaarschijnlijk is dat je kunt concurreren met de OTA's die de topposities innemen. Een alternatieve strategie voor je belangrijkste zoekwoorden is om relevante, maar niet zo concurrerende zoekwoorden te kiezen, om zo hoger te scoren voor die specifieke term. Probeer een lage concurrentie en meer specifieke zoekwoorden te targeten. Begin volgens een online marketing bureau met long-tail zoekwoorden, die minimaal drie woorden bevatten en minder zoekvolume hebben. Bijvoorbeeld 'vakantiehuizen huren voor bruiloften'.

Gebruik de juiste titels

Telkens wanneer je iets op Google zoekt, zal je hebben gemerkt dat de resultaten die op de pagina van de zoekmachine worden weergegeven, allemaal (of bijna allemaal) exact dezelfde lay-out hebben. De getoonde resultaten zijn meestal verdeeld in drie delen: een blauwe titel, een groen webadres en een korte grijze beschrijving. De specifieke termen om deze drie elementen te definiëren zijn:

Metatitel
Meta omschrijving
URL

Samen vormen ze het 'fragment'. De metatitel of title-tag is zeker het belangrijkste onderdeel van het fragment, omdat het over het algemeen het deel is dat de aandacht van de gebruiker trekt (of niet!) en het deel waardoor ze op je link boven je concurrentie klikken.

Schrijf een goede metabeschrijving

De metabeschrijving is de korte tekstparagraaf die zichtbaar is onder de titel in zoekresultaten. Het geeft je de mogelijkheid om inhoud aan zoekers te adverteren - laat hen weten waar je pagina over gaat. Hoewel dit niet noodzakelijkerwijs je SEO-ranglijst verhoogt, is het essentieel om bezoekers naar je pagina te trekken. Een relevant fragment op de webpagina-instellingen van je vakantiewoning heeft invloed op de klikfrequentie, aangezien potentiële gasten het zullen gebruiken om te bepalen of ze meer willen weten over je bedrijf.
Trefwoorden: seo, marketing, trefwoorden, optimalisatie, zoekmachine

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
08/11/24
Druk derde kwartaal voor Nederlandse luchthavens
In het derde kwartaal van 2024 reisden 21,6 miljoen passagiers van en naar de vijf belangrijkste Nederlandse luchthavens. Dit is bijna 4% meer dan in hetzelfde kwartaal van 2023. Waar reisden al die passagiers naar toe?
07/11/24
Opmars Nederlandse tweewielermarkt zet zich voort
Het aantal fietsen, brom/snorfietsen en motoren in ons land blijft gestaag groeien. Nu al tot een park van inmiddels 26,2 miljoen tweewielers

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.