Geplaatst op: 06-10-2022
Auteur: Marc Gerlings

Zonsondergang in de Hofvijver

Zonsondergang in de Hofvijver
Sunset on The Hague. Foto: The Hague & Partners.

Ter gelegenheid van Art The Hague komt er in de openluchtexpositie BlowUp Art Den Haag van 6 tot en met 9 oktober een object bij: de ondergaande zon op de Hofvijver.  Deze wordt toegevoegd aan de route van 5 objecten.

‘Sunset on The Hague’ van het Haagse kunstenaarsduo Mike Rijnierse en Ludmila Rodrigues is een drijvende zonsondergang die bezoekers de gelegenheid geeft langer van het moment te genieten.?Het object is geïnspireerd op Vermeers schilderij ‘Zicht op Delft’ dat in het Mauritshuis hangt en dat museum ligt naast de Hofvijver.? 

Het kunstwerk zal van 6 tot en met 9 oktober elke avond van 19.00 - 23.00 uur te zien zijn op de Hofvijver ter hoogte van het Mauritshuis.?Tijdens Museumnacht (zaterdagavond 8 oktober 20.00-01.00 uur) zijn de BlowUp Art kunstwerken in de Gevangenpoort, de Schoorsteenvegerstraat, en het Plein ook nog eens bijzonder aangelicht. 

Gratis en ook 's avonds

Kleurrijk, groots en beweeglijk: zes opblaasbare kunstwerken voegen spectaculaire, tijdelijke vormen toe aan monumenten, standbeelden en andere plekken van weleer. Door deze kleurige en soms grappige ingrepen, ervaar je die dagelijkse dingen ineens alsof ze nieuw zijn. De kunstwerken maken deel uit van een wandelroute rond het Binnenhof in Museumkwartier. Gratis toegankelijk voor jong en oud tot en met donderdag 13 oktober (ook ’s avonds)! Je vindt ze op de volgende plekken: Gevangenpoort, Schoorsteenvegerstraat (Lange Voorhout, naast Pulchri), Koninklijke Schouwburg, Plein, Korte Vijverberg (voor het Haags Historisch Museum) en op de Hofvijver.  

BinnenhofBuiten

BlowUp Art Den Haag is een productie van BinnenhofBuiten, een project van  dmo The Hague & Partners. BinnenhofBuiten organiseert evenementen en activiteiten tijdens de renovatie van het Binnenhof om de ondernemers in het gebied een hart onder de riem te steken. 
Trefwoorden: blowup, kunst, route, cultuur, dmo, wandelen, citymarketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.