Geplaatst op: 10-10-2022
Auteur: Marc Gerlings

Koning viert verjaardag in 2023 in Rotterdam

Koning viert verjaardag in 2023 in Rotterdam
Koning viert 10 jaar koningschap in Rotterdam.

Koning Willem-Alexander viert volgend jaar 27 april zijn verjaardag in Rotterdam met zijn familie. In 2023 viert hij ook zijn 10-jarig koningschap. Aboutaleb roept bezoekers op om te komen.

Rotterdammers met mooie ideeën voor Koningsdag kunnen die vanaf vandaag delen via koningsdaginrotterdam.nl. Samen met de stad wordt een programma ontwikkeld wat past bij Rotterdam én Nederland.

Het gemeentebestuur is blij en vereerd met de keuze voor Rotterdam. Burgemeester Aboutaleb: "De band met het Koningshuis is van oudsher sterk. Rotterdam heeft altijd op de warme belangstelling van onze vorsten kunnen rekenen, in voor- en tegenspoed. Daarom zal Rotterdam op 27 april één dag Koningsstad van Nederland zijn. Iedereen is welkom!” Link naar zijn aankondigingsvideo.

Rotterdam gebruikt daarbij zijn bekende kreet 'Rotterdam make it happen'. En die wordt aangevuld met 'Rotterdam make it oranje'.

10 jaar koningschap in 010

Ook cultuurwethouder Said Kasmi is verheugd met het nieuws. "Mooi en symbolisch dat de Koning voor de viering van 10 jaar Koningschap kiest voor een feest in 010. We gaan er samen met de stad een onvergetelijk feest van maken voor de Koninklijke familie, de Rotterdammers en iedereen die deze dag met ons mee wil vieren. Iets om naar uit te kijken!”

Koningsdag in Rotterdam is werk in uitvoering samen met bewoners en onze partners in de stad. Op koningsdaginrotterdam.nl zijn de ontwikkelingen te volgen.
Trefwoorden: Koningsdag 2023, evenement, beleid, dmo

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies