Geplaatst op: 18-10-2022
Auteur: Marc Gerlings

Overnachten in club tijdens ADE

Overnachten in club tijdens ADE
Overnachten in de Chin Chin Club tijdens ADE. Foto: Booking.com

Booking.com zorgt ervoor dat twee gelukkige boekers in een gespreid bed terecht komen tijdens het megaevenement ADE in de Chin Chin Club. We vroegen aan Booking.com hoe deze actie tot stand kwam.

Nederland staat wereldwijd bekend om de succesvolle dj’s. Jaarlijks komen er voor het vijfdaagse evenement Amsterdam Dance Event (ADE) zo’n 400.000 bezoekers uit 146 landen naar de hoofdstad. Het mag met die aantallen geen verrassing zijn dat hotelkamers in de derde week van oktober schaars zijn. 

In de Chin Chin Club

Veel partygangers visten al achter het net en waren te laat met het plannen van hun onvergetelijke feestavond. Speciaal voor het wereldbekende clubfestival heeft Booking.com middenin Chin Chin Club – en daarmee ook in het epicentrum van de stad - een ‘one of a kind’ speciale slaapkamer geplaatst voor de gelukkige boeker en zijn of haar plus 1 gast. Een unieke kans om direct het bed in te rollen na een optreden van Neerlands meest populaire dj-formatie, dat backstage achter de bar staat.  Indirect is het ook een communicatie-actie waar ADE van profiteert.

Het arrangement omvat ook een diner in Chin Chin Club, een anti-kater ontbijt, een meet and greet met Kris Kross Amsterdam en een privéchauffeur om je te halen en te brengen. Ook ontvangen de gelukkige boekers een ADE Pro Pass (t.w.v. €625) voor het hele festival. Met de ADE Pro Pass heb je gratis toegang tot elk feest of event deze week. 

Ben je ouder dan 23 jaar en wil je samen met jouw plus 1 in een nachtclub slapen? De kamer in Hotel Chin Chin Club by Booking.com op zaterdag 22.10 is vanaf donderdagochtend 10:00 uur exclusief te boeken voor € 22,10 via Booking.com op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt.

Samenwerking of eigen initiatief?

Als NRIT waren we benieuwd of deze pr-actie en activatie in samenwerking gaat met ADE? Deze activatie is op eigen initiatief van Booking.com, Booking.com is geen partner van ADE. Het bedrijf wil verschillende interesses van haar reizigers behartigen en heeft een passie voor het aanbieden van unieke accommodaties. Het wil ook wat teruggeven aan de stad, het aanbieden van nieuwe mogelijkheden en ervaringen voor consumenten voor een lage prijs, zoals bijvoorbeeld bij Pride en nu ook aan het nachtleven van Amsterdam. Wereldwijd staat Nederland bekend om haar DJ's. "We spelen als klein land een enorm grote rol op het dance-wereldtoneel. Daar is Booking.com als Nederlands bedrijf trots op en dat ondersteunen we graag. "
Trefwoorden: Booking, ADE, overnachten, club

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
31/01/25
Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...