Geplaatst op: 25-10-2022
Auteur: Marc Gerlings

Den Haag biedt brede winterprogrammering maar beperkt de sfeerverlichting

Den Haag biedt brede winterprogrammering maar beperkt de sfeerverlichting
Sfeerbeeld van de Royal Christmas Fair. Foto: The Hague & Partners.

Deze winter biedt Den Haag veel voor de bezoekers. De Royal Christmas Fair, The Hague HighLights, Cool Event en Magic Scheveningen, Jazz Enroute, straatentertainment, kerstconcerten, lichtobjecten door de hele de stad en nog veel meer. 

De winterprogrammering wordt gekoppeld aan de positie van koninklijke stad. 'Have a royal winter', is de boodschap van dmo The Hague & Partners.

Koninklijk genieten op de Royal Christmas Fair

De Royal Christmas Fair is één van de grootste kerstmarkten van Nederland. Van 8 tot en met 23 december 2022 brengt de Fair veel twinkelende lichtjes en met bekende kerstliedjes de ultieme kerstsfeer. Op het romantische Lange Voorhout in de historische binnenstad van Den Haag kun je elke dag van 12:00 tot 21:00 uur slenteren langs honderd kerstkraampjes, smullen van winterse lekkernijen, genieten van gratis optredens en natuurlijk originele kerstcadeautjes kopen.

Cool Event Scheveningen

Deze winter is de Haagse badplaats Scheveningen weer dé plek voor de ultieme wintersportervaring aan zee. Voor de veertiende keer verzorgt Cool Event Scheveningen een ijsbaan voor het Kurhaus. Op de overdekte ijsbaan kan jong en oud van 12 november 2022 tot en met 29 januari 2023 elke dag van 10-22 uur schaatsen. 

Dit jaar vinden er ook gratis schaatsshows plaats op de ijsbaan. Ook de ijssculpturenexpositie is dit jaar weer terug: kleed je warm aan, bewonder de mooiste ijssculpturen, zie hoe de kunstwerken gemaakt worden en ga ook zelf aan de slag, van 3 december 2022 tot en met 22 januari 2023. 

The Hague HighLights

Haagse verhalen vertellen met licht, dat is wat The Hague HighLights doet. Dit jaar komen er nieuwe verhalen bij en staan bijzondere plekken - in het Museumkwartier Den Haag – in het volle licht. Van woensdag 14 tot en met zondag 18 december (van 17 tot 23 uur) ben je van harte welkom om met vrienden, collega’s of familie de lichtkunstwerken te bekijken. Je vindt The Hague HighLights dit jaar op de Hofvijver, het Mauritshuis, de Gevangenpoort, de Lange Vijverberg en het Toernooiveld.  

Magical Winter 

Wanneer het begint te schemeren, komt het entertainment op Scheveningen je tegemoet. Op 29 en 30 december 2022 en 6 en 7 januari 2023 toer je rond in een koets als echte royalty en laat je je meevoeren langs alle lichtobjecten en pop-up acts. Geniet van metersgrote verlichte vliegers, dans mee naast de ballerina in een snowglobe en sluit de avond af met de Human Discoball of Lucifer’s Party vuuract op de Noord-Boulevard. 

Lichtobjecten verspreid door de stad

Vanaf eind november vind je door de hele stad verschillende LED lichtobjecten. Deze zorgen tussen 16.00 en 23.00 uur voor sfeer en gezelligheid en zijn bovendien zeer geschikt voor mooie instaposts. 

Royal Winter ShoppingNight

Op vrijdag 16 december winkel je extra lang tijdens de Royal Winter ShoppingNight met winterse fashion shows op het podium in de Grote Marktstraat, muzikale optredens en heel veel sfeer op straat.  

Dit alles en nog veel meer vind je deze winter in Den Haag op de speciale winterpagina denhaag.com/winter  

Energiebesparing

Vanwege de energiecrisis heeft de gemeente besloten de sfeerverlichting alleen tussen 16.00 en 23.00 uur aan te zetten. Zij roept Haagse ondernemers op om hetzelfde te doen met de eigen sfeerverlichting. 
Trefwoorden: Den Haag, winter 2022 2023, marketing, evenement, kerstmis, energiecrisis

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies