Geplaatst op: 02-11-2022
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

KHN slaat handen ineen met Too Good to Go om voedselverspilling in de horeca te voorkomen

KHN slaat handen ineen met Too Good to Go om voedselverspilling in de horeca te voorkomen

Ondernemers die aangesloten zijn bij Koninklijke Horeca Nederland (KHN) worden sinds deze maand actief geïnformeerd over het tegengaan van voedselverspilling. Door een samenwerking met antiverspillingsplatform Too Good To Go, maakt KHN het voor hun leden heel eenvoudig om zich in te zetten tegen voedselverspilling. 


Alle bij KHN aangesloten horecabedrijven worden op diverse momenten en manieren betrokken bij het onderwerp. Door producten aan te bieden en af te nemen, kunnen ondernemers én gasten een belangrijke bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. Ondernemers krijgen de mogelijkheid om zich het eerste jaar kosteloos aan te sluiten bij Too Good To Go. Zo kunnen ze een goede start maken met de strijd tegen voedselverspilling. 


KHN-directeur Dirk Beljaarts: "Als horecabranche kunnen we een belangrijke bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. Door de samenwerking met Too Good To Go kunnen ondernemers op eenvoudige en gerichte manier in actie komen. Het antiverspillingsplatform helpt ondernemers om voedselverspilling te verminderen, nieuwe gasten aan te trekken én inkomsten te genereren uit overgebleven eten. En dit alles op een leuke en laagdrempelige manier.”


Geertje Zeegers, Country Manager bij Too Good To Go Nederland vertelt over de samenwerking: "Koninklijke Horeca Nederland heeft een groot aantal leden. Dat zijn ook allemaal plekken waar mogelijk wel eens eten wordt verspild. Door de samenwerking met Koninklijke Horeca Nederland hopen we een nieuw netwerk met restauranteigenaren te inspireren om in actie te komen tegen voedselverspilling. Zo zorgen we samen voor minder verspilling!”

Trefwoorden: Voedselverspilling, netwerk horeca, platform

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

17/09/24
Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!
13/09/24
Nooit eerder zo snel vloer Recreatie Vakbeurs volgeboekt
Over twee maanden vindt de 22e editie van Recreatie Vakbeurs plaats op 12, 13 en 14 november 2024. De beursorganisatie is trots op een nieuw record, de beursvloer is volledig volgeboekt. Nooit eerder is dit vakevenement zo snel volgeboekt geweest.
11/09/24
Pier Scheveningen krijgt hotel, wellness en congrescentrum
Het reuzenrad blijft het icoon na de uitvoering van de nieuwe plannen voor de kenmerkende Pier van Scheveningen. De eigenaren willen meer leisurefuncties toevoegen aan de constructie die dringend aan renovatie toe is.
05/09/24
Overheid rekent zichzelf te rijk met btw-verhoging op logies
De voorgenomen btw-verhoging voor de logiessector levert bij lange na niet de verwachte belastingopbrengst op, heeft een negatief effect op andere belastingopbrengsten en raakt de hele vrijetijdssector sterk.
04/09/24
Symposium voor duurzame vis op Horecava 2025
Een symposium dat zich richt op chefs die willen ontdekken hoe ze op een verantwoorde manier met vis om kunnen gaan.
04/09/24
Veel Italiaanse restaurants in Nederland
Nederland telt minder Italiaanse, Griekse en Turkse restaurants dan vijf jaar geleden. Het aantal Spaanse en Portugese restaurants is juist toegenomen. Van de Zuid-Europese keuken is de Italiaanse veruit het populairst. Opvallend is de opmars van de fast casual concepten.
02/09/24
Exclusief voor leden
Gasten ergeren zich aan Engelssprekend hotelpersoneel
Nederlandse hotels nemen, mede vanwege de krapte op de arbeidsmarkt, steeds vaker buitenlands personeel aan dat Engels met de gasten spreekt. Onderzoek wijst uit dat niet alle gasten dat fijn vinden.
02/09/24
Omzet horeca groeit in tweede kwartaal maar niet in de verblijfsrecreatie
De omzet in de horeca groeide in het tweede kwartaal van 2024 met 2,7% ten opzichte van het tweede kwartaal van 2023. De omzetgroei was sterker bij eet- en drinkgelegenheden dan in de logiesverstrekking. Bij campings en vakantieparken daalde de omzet

||| Agenda |||

10/10/24
10/10/24 t/m 10-10-24: Education & Research Day
Op donderdag 10 oktober 2024 organiseert de Hotelschool The Hague een Education & Research Day. ...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...