Geplaatst op: 17-11-2022
Auteur: Marc Gerlings

Delft Music Tour laat je luisteren naar de stad

Delft Music Tour laat je luisteren naar de stad

 

We kennen wandelroutes door steden met gedichten, of over beroemde schilders. Delft pakt het anders aan. Je kunt op 30 locaties luisteren naar de stad met Delft Music Tour. Een charmante vernieuwing in het uitwerken van routes. Je kunt luisteren en clips bekijken.

Delft Music Tour is een interactieve muzikale wandeling langs ruim dertig plekken in de binnenstad. Langs geboorteplekken van bekende Nederlandse artiesten. Of langs plekken waar ze woonden, leefden, of hun hits schreven. Geert de Vries en Pieter Harcksen zijn de initiatiefnemers van deze muzikale wandeling.


Van de Delftse band Tee Set tot stadsbeiaardier Jan Hendrik Storm. Van zanger, dichter, pianist en componist Jules de Corte tot volkszanger Nico Haak. Delft heeft muzikaal talent voortgebracht in alle genres: van pop en jazz tot folk en klassiek. Heel verschillend, maar ze delen nu de Delft Music Tour met elkaar.


Tegels met QR-code

De wandeling bestaat uit een route met rvs-tegels in de straat. Op deze tegels staat een QR-code. Wie deze code scant, krijgt meer informatie over de artiest(en), kan videoclips bekijken en de muziek beluisteren. "Delft is de stad van Willem van Oranje, Hugo de Groot, Antoni van Leeuwenhoek en Johannes Vermeer”, zegt initiatiefnemer De Vries. "Maar Delft is ook de geboortestad en woonplaats van talloze muzikanten, componisten en bands. Wij wilden al deze beroemde Delvenaren eren met een route. Die bevat 33 tegels met hun namen.”


Mede-initiatiefnemer Harcksen is behalve tekstschrijver ook muzikant. Hij keerde voor dit project terug naar Delft. "Ik trad er op met mijn eerste bandje en werkte er een paar jaar als journalist. In de Delft Music Tour komt voor mij alles samen: werk, hobby’s, vriendschap en de liefde voor Delft.”


Op de website van Delft Music Tour vindt de bezoeker meer informatie. Je kunt er ook de wandelroute downloaden.

 

Trefwoorden: Delft, muziek, city marketing, route

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
31/01/25
Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...