Geplaatst op: 17-11-2022
Auteur: Marc Gerlings

Delft Music Tour laat je luisteren naar de stad

Delft Music Tour laat je luisteren naar de stad

 

We kennen wandelroutes door steden met gedichten, of over beroemde schilders. Delft pakt het anders aan. Je kunt op 30 locaties luisteren naar de stad met Delft Music Tour. Een charmante vernieuwing in het uitwerken van routes. Je kunt luisteren en clips bekijken.

Delft Music Tour is een interactieve muzikale wandeling langs ruim dertig plekken in de binnenstad. Langs geboorteplekken van bekende Nederlandse artiesten. Of langs plekken waar ze woonden, leefden, of hun hits schreven. Geert de Vries en Pieter Harcksen zijn de initiatiefnemers van deze muzikale wandeling.


Van de Delftse band Tee Set tot stadsbeiaardier Jan Hendrik Storm. Van zanger, dichter, pianist en componist Jules de Corte tot volkszanger Nico Haak. Delft heeft muzikaal talent voortgebracht in alle genres: van pop en jazz tot folk en klassiek. Heel verschillend, maar ze delen nu de Delft Music Tour met elkaar.


Tegels met QR-code

De wandeling bestaat uit een route met rvs-tegels in de straat. Op deze tegels staat een QR-code. Wie deze code scant, krijgt meer informatie over de artiest(en), kan videoclips bekijken en de muziek beluisteren. "Delft is de stad van Willem van Oranje, Hugo de Groot, Antoni van Leeuwenhoek en Johannes Vermeer”, zegt initiatiefnemer De Vries. "Maar Delft is ook de geboortestad en woonplaats van talloze muzikanten, componisten en bands. Wij wilden al deze beroemde Delvenaren eren met een route. Die bevat 33 tegels met hun namen.”


Mede-initiatiefnemer Harcksen is behalve tekstschrijver ook muzikant. Hij keerde voor dit project terug naar Delft. "Ik trad er op met mijn eerste bandje en werkte er een paar jaar als journalist. In de Delft Music Tour komt voor mij alles samen: werk, hobby’s, vriendschap en de liefde voor Delft.”


Op de website van Delft Music Tour vindt de bezoeker meer informatie. Je kunt er ook de wandelroute downloaden.

 

Trefwoorden: Delft, muziek, city marketing, route

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.