Geplaatst op: 12-12-2022
Auteur: Marc Gerlings

Karin’s Choice overgenomen door Corendon

Karin’s Choice overgenomen door Corendon
Karin\'s Choice naar Corendon. Foto: Corendon

Corendon neemt reismerk Karin’s Choice over. Corendon was al voor 51% eigenaar van Karin’s Choice maar het merk werd extern gemanaged. Vanaf nu wordt het onderdeel van het productportfolio van Corendon en wordt het gemanaged vanuit het hoofdkantoor in Badhoevedorp.


Willem Langenberg wordt binnen Corendon verantwoordelijk voor Karin’s Choice, naast zijn huidige verantwoordelijkheid voor het merk GOfun. Het team collega’s van Karin’s Choice verhuist mee naar Badhoevedorp.


Kleinschalig en sfeervol 

In de positionering heeft het merk wat weg van Eliza was here van concurrent Sunweb. Waar het merk Corendon zich met name richt op de grote luxe All Inclusive hotels, richt Karin’s Choice zich op de klant die rust zoekt, weg van de massa en zelf zijn vakantie wil indelen. Bij Karin’s Choice verblijft de vakantieganger in kleinschalige, sfeervolle accommodaties in Spanje, Portugal, Griekenland, Italië en Curaçao.


Willem Langenberg 

Willem Langenberg (42) startte in 2015 zijn carrière bij Corendon en zette er GOfun op de kaart als toonaangevend reismerk op het gebied van jongerenvakanties. Onder Langenbergs verantwoordelijkheid groeide het merk naar circa 15.000 vakantiegangers per jaar. GOfun biedt vakanties op alle bekende feestbestemmingen van Europa zoals Albufeira, Lloret de Mar en Chersonissos, inclusief optredens van artiesten zoals Broederliefde, Bizzey en Ronnie Flex. Nu wordt Langenberg ook verantwoordelijk voor het merk Karin’s Choice.


Langenberg: "Net als GOfun is ook Karin’s Choice een nicheproduct binnen het portfolio van Corendon. Ik kijk er naar uit om het merk samen met het team verder door te ontwikkelen. Hierbij maken we gebruik van de schaalgrootte en marketingkracht van Corendon maar het eigen karakter van het merk blijft uiteraard voorop staan."


Trefwoorden: touroperator, kleinschalig

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.