Geplaatst op: 12-12-2022
Auteur: Marc Gerlings

Karin’s Choice overgenomen door Corendon

Karin’s Choice overgenomen door Corendon
Karin\'s Choice naar Corendon. Foto: Corendon

Corendon neemt reismerk Karin’s Choice over. Corendon was al voor 51% eigenaar van Karin’s Choice maar het merk werd extern gemanaged. Vanaf nu wordt het onderdeel van het productportfolio van Corendon en wordt het gemanaged vanuit het hoofdkantoor in Badhoevedorp.


Willem Langenberg wordt binnen Corendon verantwoordelijk voor Karin’s Choice, naast zijn huidige verantwoordelijkheid voor het merk GOfun. Het team collega’s van Karin’s Choice verhuist mee naar Badhoevedorp.


Kleinschalig en sfeervol 

In de positionering heeft het merk wat weg van Eliza was here van concurrent Sunweb. Waar het merk Corendon zich met name richt op de grote luxe All Inclusive hotels, richt Karin’s Choice zich op de klant die rust zoekt, weg van de massa en zelf zijn vakantie wil indelen. Bij Karin’s Choice verblijft de vakantieganger in kleinschalige, sfeervolle accommodaties in Spanje, Portugal, Griekenland, Italië en Curaçao.


Willem Langenberg 

Willem Langenberg (42) startte in 2015 zijn carrière bij Corendon en zette er GOfun op de kaart als toonaangevend reismerk op het gebied van jongerenvakanties. Onder Langenbergs verantwoordelijkheid groeide het merk naar circa 15.000 vakantiegangers per jaar. GOfun biedt vakanties op alle bekende feestbestemmingen van Europa zoals Albufeira, Lloret de Mar en Chersonissos, inclusief optredens van artiesten zoals Broederliefde, Bizzey en Ronnie Flex. Nu wordt Langenberg ook verantwoordelijk voor het merk Karin’s Choice.


Langenberg: "Net als GOfun is ook Karin’s Choice een nicheproduct binnen het portfolio van Corendon. Ik kijk er naar uit om het merk samen met het team verder door te ontwikkelen. Hierbij maken we gebruik van de schaalgrootte en marketingkracht van Corendon maar het eigen karakter van het merk blijft uiteraard voorop staan."


Trefwoorden: touroperator, kleinschalig

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
31/01/25
Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...