Veel online bezoek aan VisitOost
Met een dominante positie van Google als zoekmachine en sociale media in het dagelijks leven van de Nederlanders is de conclusie dat de rol van de DMO’s online is uitgeschakeld makkelijk gemaakt. Te gemakkelijk. Dat blijkt uit de keiharde cijfers die VisitOost al enige tijd deelt. Nog niet overtuigd? Hier komen ze dan.
In het derde kwartaal van 2022 is de consumentenwebsite van MarketingOost, www.visitoost.nl, 476.044 keer bezocht. Ook ondernemers in de regio profiteren want de doorkliks naar ondernemers zijn talrijk: naar verblijf 51.748 keer en naar de dagrecreatie 73.574 keer. De 57 publicaties waar MarketingOost aan meewerkte bereikten in potentie 21,9 miljoen consumenten. De contentcampagnes op sociale media bereikten 9,1 miljoen mensen met 5% doorkliks. Op online advertenties werd veel meer geklikt (50%). Deze werden 683.675 keer getoond.
Ook de sites van Visit Twente (512.108) en de Hanzesteden (91.471) bezocht en hadden een hoog socialmediabereik; 852.411 voor de Hanzesteden en 9,4 miljoen voor Twente.