Geplaatst op: 03-01-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Kennisnetwerk Destinatie Nederland wordt brancheorganisatie

Kennisnetwerk Destinatie Nederland wordt brancheorganisatie

Het Kennisnetwerk Destinatie Nederland evolueert naar een brancheorganisatie voor destinatie- en citymarketing organisaties in Nederland. Wendy Sieger-Kintzen wordt de nieuwe directeur. In de DMO/CMO-raad bepalen provinciale vertegenwoordigers van de DMO’s en CMO’s de strategie van Destinatie Nederland. Het delen van kennis blijft een belangrijke activiteit.

De netwerk- en brancheorganisatie Destinatie Nederland is een doorontwikkeling van het Kennisnetwerk, dat VVV Nederland in 2017 heeft opgericht. In de afgelopen jaren ontstond een stevige netwerkstructuur met expertgroepen en programmalijnen waarbij kennisdeling over de veranderende rol van destinatie-en citymarketing organisaties (DMO’s/CMO’s) de rode draad was.

Opkomen voor belangen van DMO’s en CMO’s

Tijdens de coronapandemie groeide de behoefte aan een organisatie die opkomt voor de belangen van DMO's en CMO's, met name het belang van de duurzame bezoekerseconomie. Dit leidde tot een versnelling naar de ontwikkeling van Destinatie Nederland, de netwerk- en brancheorganisatie voor destinatie- en citymarketing organisaties, waarbij deze organisaties zelf aan het roer staan. Wendy Sieger-Kintzen is vanaf 2017 betrokken als aanjager van de landelijke samenwerking en realisatie van het Kennisnetwerk. Zij is met ingang van 2023 benoemd tot directeur van Destinatie Nederland.

DMO/CMO raad Destinatie Nederland

De nieuwe organisatie wordt bestuurd door de DMO/CMO raad. In de raad hebben directeuren van een destinatie- of citymarketing organisatie zitting. Per provincie hebben de deelnemende DMO’s/CMO’s met elkaar bepaald wie hen vertegenwoordigt in de raad. De raad is verantwoordelijk voor de strategie en het beleid van Destinatie Nederland en wordt ondersteund door het landelijk bureau, gevestigd in Utrecht. De DMO/CMO raad heeft taken gemandateerd aan de directeur. Wendy Sieger-Kintzen is als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en de borging van activiteiten binnen Destinatie Nederland met haar team.

DMOCMORaad


In de DMO/CMO raad zitten (op de foto van links naar rechts) Cor Jansen (Utrecht), Heleen Huisjes (Noord-Brabant), Herre Dijkema (Gelderland), Leontien Mees (Limburg), Martijn Bulthuis (Zuid Holland), Ger Welbers (Noord-Holland), Wendy Sieger-Kintzen (Destinatie Nederland), Martin Cnossen (Friesland), Brigitte Daalder (Flevoland) en Astrid Crum (Drenthe). Evelyn Borgsteijn (Overijssel) ontbreekt op de foto. 


Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, cmo, brancheorganisatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.