Geplaatst op: 11-01-2023
Auteur: Marc Gerlings

We dromen weer over lange reizen

We dromen weer over lange reizen
Wellington.


Een droomreis maken staat bij een groot deel van de Nederlanders nog op de bucketlist. Tweederde van de Nederlandse 40-plussers is van plan om nog een keer een droomreis te maken. Bijna niemand vindt zich daarvoor te oud of lichamelijk niet toe in staat.


Dat blijkt uit een onderzoek van TravelEssence, een reisorganisatie gespecialiseerd in op maat gemaakte reizen naar Australië en Nieuw-Zeeland. Daarbij werd aan ruim 1100 Nederlanders van 40 jaar en ouder gevraagd of ze ooit nog een droomreis willen maken en hoe die er dan uit zou zien.


Werk, kinderen en reizen? 

Van de ondervraagden is 62 procent van plan zo’n reis te maken. Mannen blijken hierin reislustiger te zijn dan vrouwen. Onder gezinnen met oudere en jongere kinderen staat een droomreis maken bovenaan de bucketlist en willen zelfs acht op de tien huishoudens dat. Werk is geen probleem, want vooral mensen met een fulltime baan denken aan een droomreis, blijkt uit het onderzoek.


"Thuiswerken en technologische ontwikkelingen hebben mensen de ruimte gegeven dat ze langer weg kunnen blijven. Ze kunnen gas terug nemen en buiten de gebaande paden treden om zo meer uit de locaties te halen die ze bezoeken,” aldus Andrew Morten, oprichter van TravelEssence.


Reislustige ouderen

Ruim 86 procent voelt zich vitaal genoeg voor zo’n verre reis. Ook 70-plussers zijn nog vitaal en reislustig genoeg om een droomreis te maken. 31 procent van de 70-plussers vindt zichzelf te oud om nog een droomreis te maken.

TravelEssence biedt reizen aan die mensen meestal maar eens in hun leven maken. Volgens de meeste ondervraagden is een droomreis een reis die meerdere landen en steden aandoet. Zes op de tien ondervraagden zou daarvoor een op maat gemaakte reis boeken en tweederde zou die bij een reisorganisatie boeken. Onder ouderen is dat zeven op de tien reizigers.


"Naarmate mensen volwassen worden, realiseren ze zich wat ze niet weten,” zei Morten. "Ze realiseren zich dat een reisspecialist kennis, unieke ervaringen en verblijfplaatsen heeft die ze zelf gewoon niet kennen. Mensen hebben hun dromen en het is onze taak om deze perfect te realiseren.”

 

Trefwoorden: reizen, bucketlistm vakantie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.