Geplaatst op: 18-01-2023
Auteur: Marc Gerlings

Case communicatie Deventer in uitzending Trendcongres op 19 januari - kijken!

Case communicatie Deventer in uitzending Trendcongres op 19 januari - kijken!


Op donderdag 19 januari om 12.00 start de eerste online uitzending van dit jaar van het Trendcongres. Het thema is stedelijk toerisme en daar past de case door studenten van Saxion voor Deventer Marketing perfect bij. Kijken!

Schrijf je in


Na al de topnamen van Hildegard Assies (directeur Breda Marketing), Iris Kerst (Programma Manager van zowel het Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam als het Expertise Netwerk Sustainable Urban Tourism) en Marcel Bastiaansen (professor leisure in toerisme bij BUas), schuift ook Yvonne van Klaarbergen aan (Docent Tourism Management & Opleidingscoördinator).

Deventer door de nieuwe generatie

Yvonne van Klaarbergen legt uit hoe opdrachtgever Deventer Marketing de studenten inzette voor vernieuwing in de communicatie, onder meer voor de social kanalen. Daar kwam voor beide kanten en voor de studenten veel bij kijken. Onderzoek, positionering, strategie, uitvoering, alles kwam samen. De studenten hebben onder druk veel geleerd. De learnings komen aan bod, voor de studenten maar ook voor de opdrachtgever. Boeiend, want deze jonge generatie heeft een andere kijk op Deventer.

"Samen stad van morgen bouwen”

Hildegard Assies, directeur van Breda Marketing zit ook aan tafel in de eerste uitzending van het Trendcongres in 2023. Daar zijn we blij mee. Assies geeft al een schot voor de boeg voor haar interview. "Ons meerjarenthema is 'de kracht van samen de stad van morgen bouwen'." Daar zitten heel veel trends in en we willen weten hoe ze die activeert.

Hoe krijg je duurzaam toerisme in de stad?

Iris Kerst is Programma Manager van zowel het Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam als het Expertise Netwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT). Een bundeling van krachten van de hogescholen die opleidingen toerisme aanbieden. Wat doet dat met bedrijven, opleidingen en beleidsmakers? Iris geeft antwoord.

Wanneer wordt het té druk?

Marcel Bastiaansen (BUas) komt vertellen over de jongste inzichten over crowding en overcrowding in steden. Hoe beleeft de toerist een stad, drukte en rust? En heeft een bezoeker een prijs over voor de rust? Bastiaansen is mede-oprichter van het Experience lab. Dat lab is volop ingezet voor dit waardevolle onderzoek. Hoe kijkt hij naar revival van het toerisme?

Daarmee komt een uitdaging in beeld voor het toerisme. Lead-onderzoeker Marcel Bastiaansen: "Dit onderzoek draagt bij aan leefbare toeristische bestemmingen en past daarmee naadloos in ons onderzoeksprogramma ‘Leisure for a better society’.” Maar dan moet je wel weten hoe je de kennis van het onderzoek toepast. Marcel geeft een presentatie en hij krijgt kritische vragen.


De uitzending kun je gratis zien, schrijf je in. Als waardering voor je inschrijving ontvang je een klein Dossier Stad met aanvullende informatie na de uitzending.


De twee online uitzendingen en Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd worden mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Kennisnetwerk Destinatie Nederland.

Trefwoorden: toerisme, stad, onderwijs, evenement, stad, dmo, student, kennis, spreiding, Breda, Deventer

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.