Geplaatst op: 08-02-2023
Auteur: Marc Gerlings

Noordwijk biedt thee die past bij de positionering

Noordwijk biedt thee die past bij de positionering
V.l.n.r. Quirine Kamphuisen, Kiona Malinka en Wendy Verkleij.

Op 7 februari heeft burgemeester Wendy Verkleij het eerste kopje Noordwijk Thee mogen proeven. De ontwikkeling van de Noordwijk Thee is een samenwerking van Noordwijk Marketing met een aantal ondernemers, KHN, NOV en de gemeente vanuit de positionering van Noordwijk als gezonde en energieke regio.

Quirine Kamphuisen, directeur-bestuurder van Noordwijk Marketing: "Het past in een gezonde leefstijl waar we bewust leven en het past bij Noordwijk heilzame badplaats waar we leven met de seizoenen en zoveel mogelijk genieten van lokale producten. Hoe mooi is dat.”

De Noordwijk Thee is een blend op basis van hoofdzakelijk Noordwijkse kruiden, handgeplukt en handgeteeld door Boom & Kruid, Moon’s farm, NoordWijde en Streekmuseum Veldzicht, samengesteld door theesommelier Kiona Malinka.

De Noordwijk Thee bestaat uit citroenkruid, goudsbloem, munt, verveine, citroenmelisse, dropplant, kamille, salie, venkel, hysop en malva. Alle hoofdzakelijk afkomstig uit Noordwijk, aangevuld met verveine uit Frankrijk, omdat afgelopen jaar de oogstopbrengst nog niet voldoende was. Deze aanvulling uit Frankrijk kan een volgende oogst worden afgebouwd naar een steeds groter Noordwijk-aandeel.


Vanaf volgende week is iedereen welkom in VVV Noordwijk en VVV Noordwijkerhout om een kopje Noordwijk Thee te komen proeven. In de VVV’s is de Noordwijk Thee ook verkrijgbaar. Zo kun je ook thuis genieten van de blend uit Noordwijk voor Noordwijk.

 



Trefwoorden: Noordwijk, thee, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.