Geplaatst op: 08-02-2023
Auteur: Marc Gerlings

Noordwijk biedt thee die past bij de positionering

Noordwijk biedt thee die past bij de positionering
V.l.n.r. Quirine Kamphuisen, Kiona Malinka en Wendy Verkleij.

Op 7 februari heeft burgemeester Wendy Verkleij het eerste kopje Noordwijk Thee mogen proeven. De ontwikkeling van de Noordwijk Thee is een samenwerking van Noordwijk Marketing met een aantal ondernemers, KHN, NOV en de gemeente vanuit de positionering van Noordwijk als gezonde en energieke regio.

Quirine Kamphuisen, directeur-bestuurder van Noordwijk Marketing: "Het past in een gezonde leefstijl waar we bewust leven en het past bij Noordwijk heilzame badplaats waar we leven met de seizoenen en zoveel mogelijk genieten van lokale producten. Hoe mooi is dat.”

De Noordwijk Thee is een blend op basis van hoofdzakelijk Noordwijkse kruiden, handgeplukt en handgeteeld door Boom & Kruid, Moon’s farm, NoordWijde en Streekmuseum Veldzicht, samengesteld door theesommelier Kiona Malinka.

De Noordwijk Thee bestaat uit citroenkruid, goudsbloem, munt, verveine, citroenmelisse, dropplant, kamille, salie, venkel, hysop en malva. Alle hoofdzakelijk afkomstig uit Noordwijk, aangevuld met verveine uit Frankrijk, omdat afgelopen jaar de oogstopbrengst nog niet voldoende was. Deze aanvulling uit Frankrijk kan een volgende oogst worden afgebouwd naar een steeds groter Noordwijk-aandeel.


Vanaf volgende week is iedereen welkom in VVV Noordwijk en VVV Noordwijkerhout om een kopje Noordwijk Thee te komen proeven. In de VVV’s is de Noordwijk Thee ook verkrijgbaar. Zo kun je ook thuis genieten van de blend uit Noordwijk voor Noordwijk.

 



Trefwoorden: Noordwijk, thee, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.