Terugkijken naar de online inspiratiesessie over toeristische ontwikkelingen in de regio
Kijk hier de online uitzending terug over toerisme in de regio. In de 1e online uitzending stond het toerisme in de stedelijke
omgeving centraal. Nu laten we vier sprekers aan het woord over toeristische
ontwikkelingen die juist de regio versterken.
Dat kan op verschillende manieren en lagen. Dat kan met storytelling, hoe je daarmee een Europese route ontwikkelt. Dit is een bijzondere visie op The Spanish Way
dat verbonden wordt aan het grote evenement Slag om Grolle.
Dat gaat om de toeristische beleving en daarmee een extra bezoekincentive met
Waddengastronomie voor Noord-Holland, Friesland en Groningen.
Duurzaamheid en energietransitie, net in de regio ontstaan hier verdiepende
projecten voor.
En waarom presentaties geven aan Zeeuwse gemeenteraden over toerisme? Dat
blijkt hard nodig, met verrassende inzichten over aanbod en vraag.
Kijken dus, interviews met Diana Korteweg Maris (Kenniscentrum Kusttoerisme),
Anke Arts (NHL Stenden), Simon Witt (HZ) en Almudena Gonzalez (Saxion).
Samen met partners
De twee online
uitzendingen en Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd op 20 april worden
mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool
Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of
Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Destinatie
Nederland.
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.