Geplaatst op: 29-03-2023
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Citystore Rijk Van Nijmegen opent deuren op Grote Markt

Citystore Rijk Van Nijmegen opent deuren op Grote Markt

Citystore Rijk van Nijmegen (voorheen VVV Rijk van Nijmegen) opent zaterdag 1 april de deuren op de Grote Markt. Het gloednieuwe concept zal naast de bekende informatiefunctie, bezoekers en bewoners inspireren met unieke verhalen over de stad en de regio. 

 

Met de nieuwe Citystore Rijk van Nijmegen wil organisatie Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen bezoekers inspireren langer te blijven of vaker terug te komen. Ook zal de winkel een rol spelen in de branding van het Rijk van Nijmegen, wat begint met het opgefriste winkelaanbod met duurzame, lokale producten. Manager Tourist Information bij Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Silvijn van Pinxteren, legt uit: "Alleen folders met informatie of magneten als souvenirs zijn niet meer van deze tijd. Bezoekers willen verrast worden. Ze zijn op zoek naar insidertips of cadeaus die je niet snel ergens ander vindt en dat biedt onze Citystore Rijk van Nijmegen nu aan. Zo zijn alle items met liefde en aandacht gemaakt, zoals de biertjes van de lokale brouwerij Oersoep. Of zelfgemaakte borden, koppen en fruitschalen van klei uit de Waal van Kleimegen. En de vlaggen, tassen, slabbetjes en schorten van oude banners van Atelier Meer², gemaakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Alle lokale makers krijgen overigens een expositieplek waar ze iets over hun unieke product vertellen.”

 

Old City, Young Vibe 

Het voormalige VVV-informatiepunt in Stadsschouwburg sluit met de komst van de nieuwe winkel deze maand voorgoed de deuren. "De oude locatie lag relatief ver van de binnenstad af, daarnaast was het oude concept toe aan verandering”, aldus Van Pinxteren. 

Wethouder toerisme John Brom reageert enthousiast op de komst van de Citystore naar de binnenstad. "De Citystore is voor iedereen een aanrader. Haal er bijvoorbeeld een boekje met historische weetjes over de belevingsroute de Walk of the Town en ontdek hoe de oudste stad van Nederland bruist van energie. Maar ook voor mooie Nijmeegse producten kun je er terecht. Daarmee is Citystore Rijk van Nijmegen echt Old City, Young Vibe." 

Trefwoorden: Citystore, VVV informatiepunt

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.