Geplaatst op: 05-04-2023
Auteur: Marc Gerlings

Trendcongres 2023 – Het andere geluid in de interactieve workshop New Dutch

Trendcongres 2023 – Tourism Futures donderdag 20 april 2023

Trendcongres 2023 – Het andere geluid in de interactieve workshop New Dutch
Erik van Gerwen (Eindhoven365)

Tijdens het Trendcongres 2023 – Tourism Futures op 20 april hoor je ook een heel ander geluid. Veel steden en regio’s voelen zich niet thuis in het klompen-molen-tulpen verhaal dat Nederland zo lang heeft gebruikt. Mede-architect van dat andere geluid, Erik van Gerwen van dmo Eindhoven365, geeft zijn interactieve visie op ‘New Dutch’.

We geven natuurlijk niet alles weg over zijn workshop tijdens het Trendcongres. Erik wat wil je over kwijt?
"Nederland wordt geassocieerd met tulpen, klompen en molens. Die beelden zijn gebaseerd op het verleden en zijn niet meer representatief voor het moderne land dat we nu zijn. Het Nederland van nu is open minded, uitdagend en super creatief. Alleen... wie ziet dat?"

Gooi je dat klassieke beeld weg? Erik: "Ons rijke verleden is de basis voor ons succes in de toekomst. Beide hebben bestaansrecht. Beide zijn van grote waarde bij het definiëren van onze moderne identiteit en de sociale en economische impact daarvan."   

"Met New Dutch maken we het verhaal van Nederland compleet."

Luisteren en sparren

Wil jij leren en zien hoe New Dutch overkomt bij de toerist? Wat het concept is en hoe nu de vertaalslag van deze visie naar de praktijk wordt gebracht in 2023? Erik van Gerwen kent als media- en pr specialist de professionele opzet en weet hoe toeristen op dit concept reageren. Wil je luisteren naar Eriks workshop en met hem sparren?

Ja toch. Kom dan naar het Trendcongres 2023 met het thema Tourism Futures. Want New Dutch is ook zo een Tourism Future.

Partners

Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd op 20 april wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Destinatie Nederland. Partner voor de AR-Trendcongrestour is Wintor.

Trefwoorden: trends, toerisme, dmo, new dutch, communicatie, postionering, beleid

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.