Geplaatst op: 21-04-2023
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Relaunch KHN-campagne ‘Kom werken in de horeca’

Werken in de horeca, verrassend veelzijdig

Relaunch KHN-campagne ‘Kom werken in de horeca’

Net als de meeste sectoren kampt ook de horeca nog steeds met arbeidskrapte. En die krapte zal nog verder toenemen. Daarom herintroduceert Koninklijke Horeca Nederland (KHN) de ‘Kom werken in de horeca’-campagne uit 2021. Met de vernieuwde campagne, genaamd ‘Werken in de horeca, verrassend veelzijdig’ maakt KHN zich hard om het imago van werken in de horeca te verbeteren in een poging personeelstekort terug te dringen. Door middel van inspirerende content, tools en tips helpt KHN horeca-ndernemers de juiste mensen te bereiken en de horeca op de kaart te zetten als dé branche om in te werken.

 

Zo helpen we horecaondernemers aan medewerkers

Vanaf half april gaat KHN actief campagne voeren om werken in de horeca en het volgen van horecaopleidingen te promoten. Daarbij richt KHN zich zowel op horecastudenten en -professionals als op flexwerkers en zij-instromers. Veel horecaondernemers houden namelijk vast aan jonge en tijdelijke werknemers. Helaas laten demografische cijfers zien dat het aantal jongeren afneemt en daarom wil KHN laten zien dat er veel meer mogelijkheden zijn. KHN-voorzitter Marijke Vuik: "We laten zien hoe waardevol, leerzaam én leuk het is om te werken in de horeca. En dat het ook een zeer geschikte branche is voor een langdurige carrière, volop ontwikkelmogelijkheden. Want werken in de horeca, dat is verrassend veelzijdig. Met inspiratieverhalen geven we een positieve boost aan het imago van de branche. In de loop der tijd is er binnen de horeca veel veranderd: we zijn meegegroeid met de tijd en met de nieuwe generatie. En dat laten we met de campagne zien.” 

 

Verrassend veelzijdig

De gedachte achter de nieuwe KHN-campagne was eenvoudig: werken in de horeca, dat is verrassend veelzijdig. En dat is ook echt zo. Van hotel tot restaurant, van (eet)café tot wellnessresort en van bowlingbaan tot pretpark: de horeca is een veelzijdige bedrijfstak. Een sector waarin je een loopbaan kunt opbouwen, het beste uit jezelf kunt halen en vaardigheden opdoet waar je de rest van je leven iets aan hebt. De campagne bestaat voornamelijk uit persoonlijke, echte verhalen van horecaondernemers, maar vooral van medewerkers. 

 

Personeelstekort

De krapte op de arbeidsmarkt blijft een grote uitdaging voor veel horecaondernemers. Er zijn momenteel 440.000 personen werkzaam in de horeca en er is een grote instroom van nieuwe, voornamelijk jonge, medewerkers. Deze groep bestaat voor een groot deel uit deeltijders en/of medewerkers zonder horecaopleiding. Het aantal mensen dat een vakdiploma in de horeca haalt, neemt al jaren af. Ook zien veel jongeren de horeca nog steeds als een tijdelijke werkgever en stromen na één of twee jaar weer uit. En die krijg je niet zo snel meer terug. De spanning op de arbeidsmarkt zal naar verwachting nét wat minder worden, maar de krapte blijft.

 

KHN-voorzitter Marijke Vuik: "Van jong tot oud en van starter tot ervaren professional: kom werken in de horeca en ervaar zelf hoe mooi en verrassend veelzijdig onze branche is.”

 

Link: https://www.komwerkenindehoreca.nl
Trefwoorden: Campagne, personeelstekort

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
06/12/24
Kerststad Valkenburg viert internationale erkenning
Kerststad Valkenburg is uitgeroepen tot de 7e beste kerstmarkt van Europa door European Best Christmas Markets. Bovendien is Valkenburg wederom bekroond als Beste Kerstmarkt van Nederland en heeft het voor het tweede jaar op rij de award voor Beste Kerstparade van Europa gewonnen. Als kers op de taart staat Valkenburg weer in de prestigieuze CNN-lijst van 'European towns and cities that look like Christmas'.
04/12/24
Nieuwe voorzitter en ambassadeur voor Varend Corso
Varend Corso Westland krijgt een nieuwe voorzitter. Irma Smits neemt de voorzittershamer over van Ro...
03/12/24
De genomineerden voor de Horecava Awards 2025 zijn bekend!
De winnaars voor de horecava Innovation en de Horecava Sustainability Award worden bekend gemaakt tijdens de opening Horecava 2025.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.