Twintig voormalige Roompot- en Landalparken onder nieuw label
Twintig van de dertig parken die Dormio Group eerder deze maand overnam van Roompot en Landal GreenParks gaan verder onder een nieuw label: Summio Parcs. Dit nieuwe label gaat zich op het middensegment van de markt richten. De tien andere parken gaan verder onder het bestaande merk Dormio dat zich op het topsegment richt. Op de overgenomen parken wil Dormio meer service aan de gasten gaan bieden.
"We willen kwalitatief gezien het beste merk neerzetten voor een grote groep vakantiegangers en woningeigenaren”, zegt Don van Schaik, oprichter en CEO van Dormio Group, dat door de overname is gegroeid van acht naar 38 vakantieparken/-resorts. "Op basis van deze missie en ambitie gaan we de komende jaren aan de slag.”
Draait om beleving
De nieuwe standaard die Summio Parcs wil neerzetten voor het middensegment vakantieparken, uit zich met name in servicegerichtheid en het bieden van het ultieme vakantiegevoel. Concreet maakt Summio Parcs de aankomst- en vertrekdata bijvoorbeeld zo flexibel mogelijk. Van Schaik: "De beleving van de gasten, daar draait het bij ons om.”
Verschil maken
Het toevoegen van meer service gebeurt daar waar nodig en in overleg met de eigenaren van vakantiewoningen op de parken. Van Schaik: "Het zijn vaak al goede parken, maar we denken dat er ruimte is om het verschil te maken. Per park kijken we wat wenselijk en nodig is. Indien mogelijk brengen we dus nog meer service of andere verbeteringen aan. Niet alleen de gasten, maar ook de individuele woningeigenaren zullen daar van profiteren.”