Geplaatst op: 01-05-2023
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Uniek Hanze Escape Event in 9 Hanzesteden tegelijk

Hanzejaar brengt speels evenement op 13 en 14 mei

Uniek Hanze Escape Event in 9 Hanzesteden tegelijk

Speciaal voor het Hanzejaar wordt op 13 en 14 mei 2023 het Hanze Escape Event in alle 9 Hanzesteden in het Oosten van Nederland georganiseerd. Inwoners en bezoekers van Deventer, Doesburg, Elburg, Harderwijk, Hasselt, Hattem, Kampen, Zutphen en Zwolle kunnen alleen tijdens dit weekend deze game spelen via de eigen mobiele telefoon. Binnen 2 uur kunnen teams door middel van vragen en raadsels over de Hanzesteden proberen te ontsnappen uit de gekozen Hanzestad.


Escape games, waarbij je samen onder tijdsdruk puzzels en raadsels oplost om te kunnen ontsnappen uit een stad, zijn populair. Het Hanze Escape Event is bijzonder omdat het speciaal is ontwikkeld voor het Hanzejaar en alléén in het weekend van 13 en 14 mei is te spelen. Voor de snelste teams zijn mooie prijzen te winnen, waaronder een overnachting in middeleeuwse sferen of een lunch in hanzedecor. De tickets zijn vanaf 1 mei te reserveren voor 29,95 euro per team van 2-4 spelers.

 

Hanze centraal tijdens het Hanzejaar 

Tijdens het Hanzejaar 2023 staan negen Hanzesteden in Oost-Nederland van 1 april t/m 31 december 2023 in het teken van het eeuwenoude Hanze gedachtegoed en bol van de activiteiten. Het Hanze netwerk bestaat al meer dan 800 jaar en is ontstaan toen kooplieden en handelaren uit verschillende steden met elkaar gingen samenwerken om de handel te bevorderen. Die samenwerking is ook nodig tijdens het Hanze Escape Event om met het team te kunnen ontsnappen uit de Hanzestad. De 800 jaar oude Hanzementaliteit is dus nog steeds actueel. Meer informatie over alle activiteiten tijdens het feestjaar op de website visithanzesteden.nl.

Link: https://www.visithanzesteden.nl/hanzejaar2023/hanze-escape-event/,https://www.youtube.com/watch?v=E8rk_QLBfLQ
Trefwoorden: Hanze Escape Event, escape game

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.