Geplaatst op: 01-05-2023
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

Brabant Drive Thru en Dickens Festijn Deventer winnen Gouden Giraffe

Brabant Drive Thru en Dickens Festijn Deventer winnen Gouden Giraffe

Het Dickens Festijn Deventer heeft de Gouden Giraffe Publieksprijs voor het meest creatieve concept gewonnen. Brabant Drive Thru van Visit Brabant won de Gouden Giraffe in de categorie Relatie- en Community Events. 

De Gouden Giraffes worden elk jaar uitgereikt door EventBranche.nl. Bij de Gouden Giraffes spelen creativiteit, innovatie, duurzaamheid en originaliteit een rol in de jurering, maar onderaan de streep telt boven alles één ding: welke meerwaarde had het event voor het opdrachtgevende bedrijf (of organisatie)? 

Dickens Festijn Deventer

Het gratis toegankelijke Dickens Festijn is een stadsevenement dat al 30 jaar plaats vindt in de historische binnenstad van Deventer. Het festijn brengt zo'n 125.000 bezoekers op de been. Op zaterdag 10 en zondag 11 december 2022 vond de dertigste editie plaats. Het festival is gebaseerd op de verhalen van de Engelse schrijver Charles Dickens. Bezoekers lopen als het ware door een literaire wereld. Het festival is uitgegroeid tot een van de meest prominente kerstevenementen van Nederland, met ook internationaal bezoek. Door de hoge kwaliteit en theatrale verbeelding onderscheidt het Dickens Festijn zich nadrukkelijk van andere kerstevenementen. In 2023 staat editie 31 van het Dickens Festijn voor 16 en 17 december 2023 gepland.

Brabant Drive Thru

VisitBrabant nodigde meer dan 100 internationale touroperators en reisprofessionals, pers en Influencers uit voor een tweedaagse autorally door Brabant met de titel ‘Brabant Drive Thru’. De deelnemers kregen de kans om in hun eigen auto langs een uitgestippelde route, in rally-stijl door Brabant te toeren met verrassende belevingen, spannende pitstops en ontmoetingen met locals. De gehele ontvangst, de routes en alle informatie was geheel gestyled als rally, met startboog, startvlaggen, nummers, routeboek etc. Het doel van Brabant Drive Thru was dat Brabant werd opgenomen in hun reisprogramma’s. Dat lukte: na de Drive Thru zijn er meer dan 30 nieuwe meerdaagse reisprogramma’s ontwikkeld en gepubliceerd door touroperators die deelnamen aan het event.

Jury

De beoordeling van de inzendingen ligt in handen van eventmarketeers, communicatieprofessionals en eventcollega's met een wetenschappelijke achtergrond. Deze juryleden beoordelen, individueel elke case op diverse criteria met een cijfer en een motivatie. Elke case wordt door meerdere juryleden beoordeeld. Per categorie worden vervolgens de genomineerden geselecteerd.  Alle inzendingen krijgen daags na de Gouden Giraffe Event Awards een eigen rapport, zodat voor elke inzending precies de scores met bijbehorende motivaties terug te lezen is.?

In totaal waren er tien categorieën bij de Gouden Giraffe. Click hier voor een overzicht van alle prijswinnaars.

Link: https://www.gouden-giraffe.nl
Trefwoorden: dmo's; marketing, campagnes, noord-brabant, evenementen, Overijssel, awards, prijzen, reclame

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.