Geplaatst op: 01-05-2023
Auteur: Peter Bekkering
NRIT

Brabant Drive Thru en Dickens Festijn Deventer winnen Gouden Giraffe

Brabant Drive Thru en Dickens Festijn Deventer winnen Gouden Giraffe

Het Dickens Festijn Deventer heeft de Gouden Giraffe Publieksprijs voor het meest creatieve concept gewonnen. Brabant Drive Thru van Visit Brabant won de Gouden Giraffe in de categorie Relatie- en Community Events. 

De Gouden Giraffes worden elk jaar uitgereikt door EventBranche.nl. Bij de Gouden Giraffes spelen creativiteit, innovatie, duurzaamheid en originaliteit een rol in de jurering, maar onderaan de streep telt boven alles één ding: welke meerwaarde had het event voor het opdrachtgevende bedrijf (of organisatie)? 

Dickens Festijn Deventer

Het gratis toegankelijke Dickens Festijn is een stadsevenement dat al 30 jaar plaats vindt in de historische binnenstad van Deventer. Het festijn brengt zo'n 125.000 bezoekers op de been. Op zaterdag 10 en zondag 11 december 2022 vond de dertigste editie plaats. Het festival is gebaseerd op de verhalen van de Engelse schrijver Charles Dickens. Bezoekers lopen als het ware door een literaire wereld. Het festival is uitgegroeid tot een van de meest prominente kerstevenementen van Nederland, met ook internationaal bezoek. Door de hoge kwaliteit en theatrale verbeelding onderscheidt het Dickens Festijn zich nadrukkelijk van andere kerstevenementen. In 2023 staat editie 31 van het Dickens Festijn voor 16 en 17 december 2023 gepland.

Brabant Drive Thru

VisitBrabant nodigde meer dan 100 internationale touroperators en reisprofessionals, pers en Influencers uit voor een tweedaagse autorally door Brabant met de titel ‘Brabant Drive Thru’. De deelnemers kregen de kans om in hun eigen auto langs een uitgestippelde route, in rally-stijl door Brabant te toeren met verrassende belevingen, spannende pitstops en ontmoetingen met locals. De gehele ontvangst, de routes en alle informatie was geheel gestyled als rally, met startboog, startvlaggen, nummers, routeboek etc. Het doel van Brabant Drive Thru was dat Brabant werd opgenomen in hun reisprogramma’s. Dat lukte: na de Drive Thru zijn er meer dan 30 nieuwe meerdaagse reisprogramma’s ontwikkeld en gepubliceerd door touroperators die deelnamen aan het event.

Jury

De beoordeling van de inzendingen ligt in handen van eventmarketeers, communicatieprofessionals en eventcollega's met een wetenschappelijke achtergrond. Deze juryleden beoordelen, individueel elke case op diverse criteria met een cijfer en een motivatie. Elke case wordt door meerdere juryleden beoordeeld. Per categorie worden vervolgens de genomineerden geselecteerd.  Alle inzendingen krijgen daags na de Gouden Giraffe Event Awards een eigen rapport, zodat voor elke inzending precies de scores met bijbehorende motivaties terug te lezen is.?

In totaal waren er tien categorieën bij de Gouden Giraffe. Click hier voor een overzicht van alle prijswinnaars.

Link: https://www.gouden-giraffe.nl
Trefwoorden: dmo's; marketing, campagnes, noord-brabant, evenementen, Overijssel, awards, prijzen, reclame

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.