Geplaatst op: 09-05-2023
Auteur: Marc Gerlings

Toverland gaat door met evenement Youtubers

Toverland gaat door met evenement Youtubers
Het evenement valt goed bij alle jeugdige volgers. Foto: Toverland.

Attractiepark Toverland heeft vandaag bekendgemaakt welke populaire YouTubers en TikTokkers hun opwachting maken bij het jaarlijks terugkerende evenement YOUTUBERSxTOVERLAND. Op zondag 25 juni zijn onder andere Team Dylan Haegens, Kalvijn, Nina Warink en dj-duo Giel en Stefan van STUK te vinden op de Main Stage.

Ook in de rest van het park zijn er, naast ruim 35 attracties, extra activiteiten die de online wereld even offline maken. De Main Stage in entreegebied Port Laguna vormt het kloppend hart van de derde editie van YOUTUBERSxTOVERLAND. Hier trapt Team Dylan Haegens, bestaande uit Marit, Rick, Teun en Dylan zelf, het programma af met hun Q&A Show. Fans hebben een uur lang de tijd om vragen aan het team te stellen, terwijl verschillende challenges het tot een dynamisch geheel maken.


Meester en juffen

Later op de middag is het de beurt aan vier TikTok Teachers. Meester Jesper, Juf Sanne, Roy van @AKkennisclips en Juffie Iris vertellen meer over hun carrière als meester of juf én als bekend TikTokker. Na de les verschijnt het koppel Kalvijn en Nina Warink op het podium, waar ook zij vragen uit het publiek zullen beantwoorden.

 

Vlak voor het attractiepark haar poorten sluit is het tijd voor een knallende finale. Giel en Stefan van STUK nemen plaats achter de dj-booth en sluiten de dag op muzikale wijze af.

 

Bekende ijsscheppers

Naast de creators op de Main Stage is er nog veel meer te beleven in Toverland. Fans kunnen bijvoorbeeld Odin en Vincent tegenkomen, bekend van @IJssalonBorger op TikTok. De heren scheppen namelijk ijs bij vuurtoren Solaris in plaats van in hun thuishaven in het Drentse Borger.

 

In themagebied Avalon staat, na het succes van vorig jaar, weer een 360º video spinner die met camera om de gasten heen draait. Dit levert unieke beelden op om te delen op sociale media. Ook kan iedereen spontaan het Toverland TikTok Team tegen het lijf lopen, dat mensen uitdaagt om samen met hen een dansje te wagen.

Trefwoorden: attractiepark, sociale media, marketing, evenement

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
10/02/25
Meer aandacht voor voetgangersveiligheid
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...