Limburg Marketing gebruikt Leefstijlvinder voor nieuwe consumentenwebsite
Op de nieuwe toeristische website Hart van Limburg speelt de Leefstijlvinder een hoofdrol. Limburg Marketing heeft haar consumenten website een gloednieuw design gegeven en het ‘doen’ submenu op de zeven verschillende leefstijlen gebaseerd. De site is verder beter toegankelijk gemaakt en in drie talen beschikbaar.
Voor de website is creatief en digitaal bureau EF2 in de arm genomen. Het nieuwe design van de website is niet alleen verfrissend en mooi om te zien, maar biedt naast het informatieve aspect ook meer en gerichtere inspiratie voor een bezoek aan de regio.
Leefstijlvinder in doenmenu
Grote vernieuwing is dat het nieuwe ‘doen’ menu is gebaseerd op de vakantie en vrije tijd behoeftes van de zeven verschillende leefstijlen van de Leefstijlvinder. Zo sluit het aanbod van ondernemers beter aan bij de behoeften van bezoekers waardoor het zoeken naar activiteiten eenvoudiger en overzichtelijker is geworden. In de nieuwste editie van R&T Magazine vertelt Joep Steinhage alles over deze keuze: "Als je op onze website als consument een activiteit zoekt, vind je aanbod terug dat past bij jouw leefstijl.” Dat begint met een voor bezoekers herkenbare beschrijving van de leefstijlen. "Vervolgens linken we daaraan onze partners. We hebben daarbij gekeken welke leefstijlen bij de bedrijven passen.” De kritiek dat bedrijven niet meer overal op de site zichtbaar zijn, pareert Joep: "Je kunt beter op twee locaties op onze website bovenaan staan dan op zeven locaties in het midden.
Toegankelijke website
Een belangrijk ander doel was om de website voor iedereen toegankelijk te maken, inclusief mensen met een visuele beperking. Daarom is er speciale aandacht besteed aan de toegankelijkheid door het toevoegen van een ‘Hoog Contrast’ optie. Deze optie zorgt ervoor dat mensen met een visuele beperking alle teksten goed kunnen lezen.