Geplaatst op: 10-05-2023
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Limburg Marketing gebruikt Leefstijlvinder voor nieuwe consumentenwebsite

Limburg Marketing gebruikt Leefstijlvinder voor nieuwe consumentenwebsite

Op de nieuwe toeristische website Hart van Limburg speelt de Leefstijlvinder een hoofdrol. Limburg Marketing heeft haar consumenten website een gloednieuw design gegeven en het ‘doen’ submenu op de zeven verschillende leefstijlen gebaseerd. De site is verder beter toegankelijk gemaakt en in drie talen beschikbaar.

Voor de website is creatief en digitaal bureau EF2 in de arm genomen. Het nieuwe design van de website is niet alleen verfrissend en mooi om te zien, maar biedt naast het informatieve aspect ook meer en gerichtere inspiratie voor een bezoek aan de regio. 

Leefstijlvinder in doenmenu

Grote vernieuwing is dat het nieuwe ‘doen’ menu is gebaseerd op de vakantie en vrije tijd behoeftes van de zeven verschillende leefstijlen van de Leefstijlvinder. Zo sluit het aanbod van ondernemers beter aan bij de behoeften van bezoekers waardoor het zoeken naar activiteiten eenvoudiger en overzichtelijker is geworden. In de nieuwste editie van R&T Magazine vertelt Joep Steinhage alles over deze keuze: "Als je op onze website als consument een activiteit zoekt, vind je aanbod terug dat past bij jouw leefstijl.” Dat begint met een voor bezoekers herkenbare beschrijving van de leefstijlen. "Vervolgens linken we daaraan onze partners. We hebben daarbij gekeken welke leefstijlen bij de bedrijven passen.” De kritiek dat bedrijven niet meer overal op de site zichtbaar zijn, pareert Joep: "Je kunt beter op twee locaties op onze website bovenaan staan dan op zeven locaties in het midden.

Toegankelijke website

Een belangrijk ander doel was om de website voor iedereen toegankelijk te maken, inclusief mensen met een visuele beperking. Daarom is er speciale aandacht besteed aan de toegankelijkheid door het toevoegen van een ‘Hoog Contrast’ optie. Deze optie zorgt ervoor dat mensen met een visuele beperking alle teksten goed kunnen lezen.

Link: https://www.hartvanlimburg.nl/nl
Trefwoorden: marketing, dmo, Limburg

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
13/12/24
Scenarioplanning: theorie, methodes en toepassing
Altijd al meer willen weten van scenarioplanning? Lees van het boek “Scenario Planning and Tourism Futures. Theory Building, Methodologies and Case Studies”. Geschreven door Albert Postma, Stefan Hartman en Ian Yeoman van het European Tourism Futures Institute (ETFI) van NHL Stenden.
18/10/24
Database logiesaccommodaties NL online
De Landelijke Data Alliantie heeft de Database Logiesaccommodaties NL gelanceerd. In deze database het aanbod van logiesaccommodaties in Nederland: van hotels, appartementen, bed&breakfast, huisjes- en kampeerterreinen tot groepsaccommodaties. Het aanbod is geïnventariseerd, verrijkt met relevante indicatoren en op een online platform beschikbaar gesteld door NRIT en Bureau Nijdam.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
15/12/23
Zet in je agenda: Trendcongres Toerisme en Vrije Tijd 18 april 2024
Vlissingen is de ‘city to be’ op donderdag 18 april 2024 want daar is het Trendcongres Toerisme en Vrije Tijd 2024. Save the date, zet het alvast in je agenda.
30/11/23
Haalbaarheidsonderzoek dataportaal toerisme in Limburg
In opdracht van de gemeenten, Provincie Limburg en branchevertegenwoordigers in toerisme en recreatie, werken de Samenwerkende VVV’s in Limburg aan het inrichten van een dataportaal voor de vrijetijdsector in Limburg.
13/11/23
Perspectief 2030: Iedere Nederlander moet profijt hebben van toerisme. Hoe dan!?
In Perspectief 2030, de visie voor toeristisch Nederland, staat dat in 2030 iedere Nederlander profijt moet hebben van toerisme. Een hele ambitieuze doelstelling. Grote vraag is hoe we dat precies kunnen realiseren.
07/06/23
Datalandschap Wegwijzer gepresenteerd
Gisteren is op de LDA Kennisdag de ‘Datalandschap Wegwijzer’ gepresenteerd. In deze publicatie van de Landelijke Data Alliantie zijn rond drie thema’s de belangrijkste databronnen opgenomen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.