Geplaatst op: 10-05-2023
Auteur: Peter Bekkering

Ryanair bestelt 300 Boeings

Megaorder

Ryanair bestelt 300 Boeings
150 737 MAX 10-vliegtuigen zijn besteld en optie voor nog 150 toestellen.

De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft 150 737 MAX 10-vliegtuigen bij Boeing besteld en een optie genomen op nog eens 150. Met de 300 vliegtuigen is in totaal een bedrag van 40 miljard US-dollar gemoeid.


Met de investering creëert Ryanair ongeveer 10.000 nieuwe banen. Het aantal passagiers zal met 80% groeien van 168 miljoen per jaar in 2023 naar 300 miljoen per jaar in 2034.


De 737 MAX 10 toestellen hebben een capaciteit van 228 zitplaatsen. Ryanair wil de helft van de bestelling gebruiken om oude Boeing 737 NG toestellen te vervangen. Deze hadden 21% minder zitplaatsen. De 737 MAX 10 toestellen worden geleverd in de periode 2027-2034. Ze gebruiken 20% minder brandstof en zijn 50% stiller dan de 737 NG toestellen.


O’Leary stuurt op kostenvoordeel

Michael O’Leary, CEO van Ryanair Group, verwacht dat deze nieuwe, grotere, efficiëntere, groenere vliegtuigen verdere besparingen op de kosten per eenheid zullen opleveren: "Deze besparingen zullen worden doorberekend aan passagiers tegen lagere vliegtarieven. De extra stoelen, het lagere brandstofverbruik en de concurrerendere vliegtuigprijzen, ondersteund door onze sterke balans, zullen de kostenkloof tussen Ryanair en concurrerende EU-luchtvaartmaatschappijen de komende jaren vergroten, waardoor de Boeing MAX-10 de ideale groeivliegtuigorder voor Ryanair wordt: voor onze passagiers, onze mensen en onze aandeelhouders.”

Trefwoorden: vliegen, vliegtuig, Ryanair, management

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.