Geplaatst op: 10-05-2023
Auteur: Peter Bekkering

Ryanair bestelt 300 Boeings

Megaorder

Ryanair bestelt 300 Boeings
150 737 MAX 10-vliegtuigen zijn besteld en optie voor nog 150 toestellen.

De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft 150 737 MAX 10-vliegtuigen bij Boeing besteld en een optie genomen op nog eens 150. Met de 300 vliegtuigen is in totaal een bedrag van 40 miljard US-dollar gemoeid.


Met de investering creëert Ryanair ongeveer 10.000 nieuwe banen. Het aantal passagiers zal met 80% groeien van 168 miljoen per jaar in 2023 naar 300 miljoen per jaar in 2034.


De 737 MAX 10 toestellen hebben een capaciteit van 228 zitplaatsen. Ryanair wil de helft van de bestelling gebruiken om oude Boeing 737 NG toestellen te vervangen. Deze hadden 21% minder zitplaatsen. De 737 MAX 10 toestellen worden geleverd in de periode 2027-2034. Ze gebruiken 20% minder brandstof en zijn 50% stiller dan de 737 NG toestellen.


O’Leary stuurt op kostenvoordeel

Michael O’Leary, CEO van Ryanair Group, verwacht dat deze nieuwe, grotere, efficiëntere, groenere vliegtuigen verdere besparingen op de kosten per eenheid zullen opleveren: "Deze besparingen zullen worden doorberekend aan passagiers tegen lagere vliegtarieven. De extra stoelen, het lagere brandstofverbruik en de concurrerendere vliegtuigprijzen, ondersteund door onze sterke balans, zullen de kostenkloof tussen Ryanair en concurrerende EU-luchtvaartmaatschappijen de komende jaren vergroten, waardoor de Boeing MAX-10 de ideale groeivliegtuigorder voor Ryanair wordt: voor onze passagiers, onze mensen en onze aandeelhouders.”

Trefwoorden: vliegen, vliegtuig, Ryanair, management

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.