Is filialisering de doodsteek voor het onderscheidend vermogen van winkelgebieden?
Schrikbeeld voor veel gemeenten en managers van winkelgebieden is dat door de opmars van grote winkel- en horecaketens alle winkelgebieden in Nederland er hetzelfde uit gaan zien. Daarmee verdwijnt voor veel steden en dorpen het unieke karakter van het eigen winkelgebied. Voor bezoekers van buiten de regio het argument om eens ergens anders te gaan shoppen. ABN AMRO onderzocht de zogenaamde filialisering van Nederland en komt voor zowel de retail als horeca met conclusies.Het aantal winkels is de afgelopen jaren flink gedaal...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |