Geplaatst op: 29-05-2023
Auteur: Rolf Nijdam & Ton Vermeulen
NRIT
Publicatie: R&T 2023-2

De Nationale Database Verblijfsrecreatie: Analyse van het Nederlandse aanbod

De Nationale Database Verblijfsrecreatie: Analyse van het Nederlandse aanbod

Het aanbod van vakantieparken in Nederland per 1 januari 2023 in één infographic. Een analyse uit de Nationale Database Verblijfsrecreatie van NRIT: het meest complete overzicht van bungalow- en villaparken, campings, chalet- en stacaravanparken, natuurkampeerterreinen en gemengde vakantieparken. 

Wat is de Nationale Database Verblijfsrecreatie?

In de Nationale Database Verblijfsrecreatie (NDV) zijn alle in Nederland aanwezige bungalow- en villaparken, campings, chalet- en stacaravanparken, natuurkampeerterreinen en gemengde vakantieparken opgenomen. Een vakantiepark is een terrein dat een eenheid vormt met een verblijfsrecreatieve bestemming met minimaal 10 slaapplaatsen of 4 standplaatsen voor verhuur en/of eigen gebruik.

Hoe krijg ik toegang tot de NDV?

De data uit de NDV is ook voor externen tot op gemeenteniveau toegankelijk. De database is daarmee een belangrijke tool voor beleidsmakers en adviseurs. Zij kunnen de data gebruiken voor een gedegen gedetailleerde analyse van het aanbod en de beoordeling van ondernemersplannen. Aanvullend kunnen we per gemeente/regio ander verblijfsaanbod in kaart brengen zoals hotels, groepsaccommodaties, bed & breakfasts of jachthavens. Informeer bij NRIT naar de mogelijkheden en neem contact op via info@nrit.nl.

Lees de complete analyse online

De complete analyse inclusief alle tabellen staat online op de Kennisbank van NRIT.

Link: https://www.nritmedia.nl/kennisbank/46474/Nationale_Database_Verblijfsrecreatie/?zoekhash=ba96e327180d4d5cbc0adc7042a2ffe4
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken, campings, aanbod

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     





       

       

       
       
       

       

    ||| Nieuws |||

    25/12/24
    Op weg naar 2025
    Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
    11/12/24
    Weer award voor Dark Sky Terschelling
    De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
    20/11/24
    Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
    De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
    07/11/24
    Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
    Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
    04/11/24
    Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
    Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
    29/10/24
    Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
    NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
    28/10/24
    Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
    Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
    25/10/24
    Strategische agenda stedelijk toerisme
    Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.